رییس جمهوری پیش از عزیمت به اسلام آباد: روابط ایران و پاکستان راهبردی است

رئیس جمهوری با اشاره به اهمیت سفر خود به پاکستان گفت: روابط ما با کشور پاکستان راهبردی است.

به گزارش ایسکانیوز حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز جمعه پیش از عزیمت به اسلام‌آباد برای انجام سفری دو روزه به پاکستان و دیدار و گفتگو با مقامات این کشور در گفتگو با خبرنگاران در فرودگاه مهرآباد تهران، گفت: کشور پاکستان با مردمانی بزرگ و اشتراکات دینی، تاریخی و فرهنگی برای جمهوری اسلامی ایران کشوری حائز اهمیت است.

رییس‌ جمهوری تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از آغاز استقلال پاکستان همواره روابط خوبی را با این کشور داشته و امروز مناسبات دو کشور راهبردی است.

روحانی سفر به پاکستان را در پاسخ به دو سفر نخست وزیر این کشور به ایران دانست و افزود: جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی آماده توسعه و گسترش مناسبات و روابط با پاکستان است.
رییس‌ جمهوری با اشاره به ضرورت توسعه روابط اقتصادی و تجاری میان دو کشور، افزود: در زمینه روابط اقتصادی ایران می‌تواند تأمین کننده انرژی از جمله نفت، گاز و برق برای پاکستان باشد که در این زمینه در حال حاضر همکاری‌ها و قراردادهایی وجود دارد که باید گسترش پیدا کند.
روحانی با اشاره به اهمیت برقراری امنیت در مرزهای مشترک ایران و پاکستان، خاطرنشان کرد: در این راستا باید موافقت‌نامه امنیتی که بین دو کشور وجود دارد هر چه سریعتر عملیاتی شود تا ما بتوانیم امنیت مرزهای شرقی خود را تأمین و در راستای توسعه استان سیستان و بلوچستان فعالیت کنیم.
رییس‌ جمهوری اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران و پاکستان فرهنگ نزدیک و مشترکی با هم دارند و امروز زبان و خط فارسی در بسیاری از اقوام این کشور متداول و کتب ایرانی در مدارس علمی و دینی آنها مورد استناد و توجه است که باید در زمینه گسترش روابط فرهنگی میان دو کشور نیز تلاش کنیم.

روحانی با اشاره به ضرورت همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی ایران و پاکستان به ویژه در زمینه مبارزه با تروریسم خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران و پاکستان می‌توانند با همکاری نزدیک خود در سازمان‌های بین‌المللی در زمینه امنیت منطقه و مبارزه با تروریسم با یکدیگر همکاری کنند و قطعاً این همکاری به نفع دو کشور، منطقه و جهان خواهد بود، چرا که امروز تروریسم معضلی جهانی است.
گفتنی است رییس جمهوری با بدرقه رسمی معاون اول رییس جمهور تهران را به مقصد اسلام آباد ترک کرد.
در مراسم بدرقه رسمی دکتر روحانی رییس جمهوری در سفر به پاکستان، دکتر علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل و جمعی از وزرا و اعضای هیأت دولت حضور داشتند.
وزرای امور خارجه، کشور، نفت، صنعت، معدن و تجارت، نیرو و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رییس کل بانک مرکزی و استاندار سیستان و بلوچستان رییس جمهوری را در این سفر همراهی می‌کنند.

201/201

کد خبر: 619297

وب گردی

وب گردی