مدیر حوزه علمیه تهران عنوان کرد: پذیرش ۱۱۰۰ طلبه در سال گذشته

مدیر حوزه علمیه استان تهران گفت: اساس کار در اقتصاد مقاومتی، اقتصاد اسلامی است که حوزه های علمیه در این امر نقش آفرینی بسیاری دارند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، حجت الاسلام حبیب الله غفوری، مدیریت حوزه علمیه استان تهران در سخنرانی پیش از خطبه های امروز نماز جمعه تهران، با اشاره به سالروز تاسیس حوزه علمیه قم در سوم فروردین گفت: حوزه علمیه قم، تکیه گاه حوزه های علمیه است و تاسیس آن عنایت محض الهی و خاندان عفت بود.

وی افزود: حاصل تجربه نجف، کربلا و سامرا در ایران و در قم بنای حوزه علمیه قم را گذاشت، علم از حوزه علمیه قم به تمام دنیا افاضه می کند.

غفوری با بیان اینکه امروز شرایط خوبی در سایه نظام جمهوری اسلامی ایران برای حوزه های علمیه در کشور فراهم شده است، ادامه داد: حوزه های علمیه زیر پرچم پرافتخار امام عصر به عنوان پایگاه های مستحکم حضور سربازان آن حضرت در سراسر عالم دایر و روز به روز در حال تقویت هستند.

مدیریت حوزه علمیه استان تهران گفت: ماموریت های سنگینی بر دوش حوزه های علمیه است که اساس آن به نقش حوزه در حفظ قرآن، نشر دین، تبلیغ دین و تربیت عالمان دینی برمی گردد.

غفوری گفت: ماموریت حفظ و تقویت ایمان مومنین در دوره ای که به طور مستمر مورد هجوم دشمنان اسلام قرار می گیرد، ماموریت دیگر حوزه های علمیه قم است.

وی با بیان اینکه تبیین مبانی اسلام و احکام دین در همه امور از جمله امور اقتصادی یکی دیگر از ماموریت ها و و وظایف حوزه های علمیه است، خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید رهبر انقلاب است، مر اقتصاد اسلامی است، تبیین اقتصاد اسلامی کار کارشناسان دین است تا از ابعاد قرآن، مبنای آن را استخراج کنند نه اینکه اقتصاد غربی و سرمایه داری در تار و پود کتب آموزشی دانشگاه وجود داشته باشد و آنچه از زبان اساتید بیرون می آید، اقتصاد غربی باشد.

غفوری گفت: اساس کار در اقتصاد مقاومتی، گرفتن اساس کار از اقتصاد اسلامی است که حوزه های علمیه در این امر نقش آفرینی مهمی می کنند.

وی مقابله با سیل شبهات که از تمام دنیا برای انحراف نسل جوان جاری می شود را از دیگر مسئولیت های حوزه های علمیه دانست و بیان کرد: کسانی برای تقویت حوزه های علمیه می توانند موفق باشند که خود را در محضر ولی عصر (عج) بدانند، حوزه های علمیه خانه امام عصر (عج) است.

مدیریت حوزه علمیه استان تهران با اشاره به اینکه حوزه علمیه تهران پاسخگوی نیاز تهران با جمعیت فعلی نیست، گفت: باید در حوزه علمیه تهران شاهد پیشرفت کیفی در همه عرصه ها باشیم، باید توسعه کمی را هم در دستور کار قرار دهیم تا پاسخگوی نیاز جامعه نسبت به حضور عالمان انقلابی باشد.

وی با بیان اینکه توسعه مدارس علمیه تهران را از خود خادمین انتظار داریم، تصریح کرد: بیش از هزار سال از عمر حوزه های علمیه می گذرد و در این مدت اداره آن با عنایت امام عصر (عج) و ایجاد محبت در قلوب مومنین بوده است.

غفوری گفت: هزار و صد نفر در سال گذشته برای ورود به حوزه علمیه استان تهران پذیرش شده اند و بنای ما افزایش پذیرش در سال آینده است.

مدیریت حوزه علمیه استان تهران در پایان با اشاره به اینکه به دنبال کیفی گزینی در حوزه علمیه هستیم، تصریح کرد: برای گزینش با کیفیت در حوزه علمیه تهران، خادمان خود را کمک کنید تا بتوانیم قدم های بلندی در این زمینه برداریم، همه جامعه مشمول دعای سربازان امام عصر (عج) هستند.

کد خبر: 619357

وب گردی

وب گردی