رییس جمهوری: ایران و پاکستان برای گسترش همکاری‌ها مصمم هستند

رئیس جمهوری اسلامی ایران پس از امضای شش سند همکاری میان تهران - اسلام آباد، تأکید کرد: دو کشور برای گسترش همکاری‌های مشترک به ویژه در حوزه اقتصادی مصمم هستند.

به گزارش ایسکانیوز این اسناد همکاری در حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی و نواز شریف نخست وزیر پاکستان و توسط مقام‌های دو کشور به امضا رسید.

رئیس‌ جمهور با قدردانی از میهمان‌نوازی دولت و ملت پاکستان به مذاکرات خود با نخست وزیر پاکستان اشاره کرد و گفت: در این مذاکرات در زمینه مسایل اقتصادی و ظرفیت‌های توسعه آن از جمله در حوزه‌های انرژی، گاز و صادرات برق بحث و گفتگو شد.

حسن روحانی راه‌های توسعه همکاری‌های تجاری در سایه مقررات تسهیل کننده با هدف آماده کردن زمینه برای تجارت آزاد و ایجاد بازارچه‌های مرزی و تقویت روابط میان بنادر گوادر و چابهار را از دیگر موضوعات مورد گفتگو با آقای نوازشریف برشمرد.

وی در ادامه به مشترکات فرهنگی دو ملت به عنوان عاملی مهم برای نزدیکی بیش از پیش همکاری‌ها و روابط دو کشور اشاره کرد و گفت: توسعه روابط فرهنگی تهران - اسلام آباد همواره مورد تأکید بوده و هست.

رئیس‌ جمهور، حفظ امنیت پاکستان را امنیت ایران دانست و تصریح کرد: دو کشور برای مبارزه مشترک با تروریسم مصمم هستند.

روحانی ضرورت همکاری برای ایجاد و تقویت ثبات و امنیت منطقه را مورد تأکید دو کشور دانست و اظهار کرد: تهران و اسلام‌آباد بر این موضوع که مشکلات منطقه باید از طریق گفتگو و راه‌های سیاسی حل و فصل شوند اتفاق نظر دارند.

رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران در پایان، روز پاکستان و نوروز را به دولت و ملت پاکستان تبریک گفت.

201/201

کد خبر: 619381

وب گردی

وب گردی