محکومیت 674 میلیاردی پرونده های تعزیرات

مدیرکل سازمان تعزیرات حکومتی: از 16 اسفند تا 6 فروردین، 23 هزار و 340 مورد بازرسی مشترک از مراکز هدف صورت گرفته است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، محمد حسن سرابیان در خصوص رسیدگی به پرونده های تعزیراتی افزود: اجرای طرح کشیک نوروزی سازمان تعزیرات حکومتی که از 16 اسفند آغاز شده، تا 14 فروردین ادامه دارد. وی با بیان اینکه گشت های مشترک از مراکز هدف با همکاری دستگاه های نظارتی انجام می شود، افزود: در قالب طرح نوروزی 95، شعب ثابت و سیار سازمان تعزیرات حکومتی در هفته دوم تعطیلات نوروز به صورت ویژه از ساعت 8 صبح تا 13:30 فعال بوده و به پرونده های متشکله از سوی سازمان ها و دستگاه های نظارتی رسیدگی می کنند.

مدیرکل نظارت و هماهنگی سازمان تعزیرات حکومتی خاطرنشان کرد: بنا به صلاح دید مدیران کل تعزیرات حکومتی استان ها، زمان فعالیت شعب ثابت و سیار تعزیرات در استان ها قابل تمدید است.

وی ادامه داد: از آغاز اجرای طرح نوروزی سازمان تعزیرات حکومتی تا 6 فروردین ، در مجموع 27 هزار و 87 فقره پرونده بررسی و مختومه شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش 33 درصدی داشته است.

سرابیان تصریح کرد: پرونده های مختومه در طرح نوروزی امسال مربوط به کالا و خدمات صنفی و غیر صنفی، قاچاق کالا و ارز و همچنین بهداشت، درمان و دارو است که در مجموع بیشترین پرونده های تشکیل شده در این مدت در حوزه کالا و خدمات صنفی و غیرصنفی بود.

مدیرکل نظارت و هماهنگی سازمان تعزیرات حکومتی یادآور شد: با توجه به اینکه سیاست سازمان تعزیرات حکومتی پیشگیری از وقوع تخلف است، افزایش بازرسی های مشترک در قالب گشت های مشترک سبب کاهش تخلفات و در نتیجه کاهش پرونده های تشکیل شده، گردید.

وی خاطرنشان کرد: میزان محکومیت پرونده مختلف واصله به تعزیرات حکومتی از 16 اسفند تا 6 فروردین بیش از 674 میلیارد و 133 میلیون ریال بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 26 درصد کاهش داشته است.

مدیرکل نظارت و هماهنگی سازمان تعزیرات حکومتی از افزایش 137 درصدی بازرسی ها در طرح نوروزی امسال خبر داد و خاطرنشان کرد: از ابتدای آغاز طرح نوروزی تا 6 فروردین در مجموع 23 هزار و 340 مورد بازرسی مشترک انجام گرفته است.

وی گفت: این بازرسی ها در قالب گشت های مشترک سازمان تعزیرات با همراهی بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت، اصناف، وزارت بهداشت، نیروی انتظامی، استاندارد، جهادکشاورزی و سایر دستگاه های نظارتی انجام گرفته است.

سرابیان افزود: آمار مربوط به بارزسی های مشترک صرفا مربوط به گشت های مشترک سازمان تعزیرات است و دیگر نهادهای نظارتی هم به صورت جداگانه از مراکز هدف بازرسی می کنند.

مدیرکل نظارت و هماهنگی سازمان تعزیرات حکومتی بیان کرد: مردم می توانند با سامانه تلفنی 124 سازمان صنعت، معدن و تجارت و یا با سامانه پیامکی 30009651 سازمان تعزیرات حکومتی شکایت خود را اعلام کنند تا در اسرع وقت پس از تشکیل پرونده ازجانب بازرسان دستگاه های نظارتی، سازمان تعزیرات نسبت به صدور و اجرای حکم در صورت احراز تخلف اقدام کند.

401/601

کد خبر: 619513

وب گردی

وب گردی