پیکر جان‌باختگان سقوط بالگرد اورژانس در فارس تشییع شد

مراسم تشییع پیکر جان‌باختگان سانحه سقوط هلی‌کوپتر اورژانس فارس، در شیراز برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبر آنلاین، شامگاه جمعه 6 فرودین‌ماه یک فروند هلی‌کوپتر اورژانس استان فارس که قصد داشت یک مصدوم بدحال را از شهر خنج به شیراز منتقل کند، در روستای دهنو، نزدیک شیراز، سقوط کرد. در این حادثه هر 9 سرنشین هلی‌کوپتر جان خود را از دست دادند.
مراسم تشییع پیکرهای ۹ قربانی سانحه سقوط هلی‌کوپتر اورژانس فارس، صبح امروز با حضور حسن هاشمی، وزیر بهداشت، خانواده جان‌باختگان، اقشار مختلف مردم و مسئولان استان فارس در حرم سید علاءالدین حسین (ع) به سمت دارالرحمه شیراز برگزار شد.

خلبانان (حجت‌الله خرم دشتی و محمد وفادار)، مهندس پرواز (عبدالخالق رنجبر)، تیم فنی پرواز (محمدباقر کدخدائی و مهدی نجفی)، امدادگران اورژانس (حمیدرضا جوادی-اورژانس شیراز) در دارالرحمه شیراز به خاک سپرده شدند و پیکرهای حسن قائدی، رئیس اورژانس شهرستان خنج، حسن رحیمی و رجبعلی کریمی (مصدوم و همراه مصدوم) پس از تشییع در شیراز به شهرستان خنج منتقل شد.

عصر امروز دوشنبه مراسم تشییع و خاکسپاری حسن قائدی، رئیس اورژانس شهرستان خنج، در این شهرستان برگزار می‌شود. مراسم بزرگداشت این جانباختگان ساعت 16:30 دقیقه عصر امروز دوشنبه در حسینه ثارالله(ع) شیراز برگزار می‌شود.

وزیر بهداشت: آمبولانس هوایی نداریم

وزیر بهداشت در مراسم تشییع پیکر جانباختگان سانحه سقوط بالگرد هوایی اورژانس فارس، عروج شهادت گونه جانباختگان این سانحه را برگ زرینی دانست که بر افتخارات ایثارگرانه اورژانس افزوده شده و باید ارج نهاده شود.

سید حسن هاشمی در حاشیه این مراسم گفت: این عزیزان در شرایط سخت و حساسی که یکی از هموطنانمان نیاز به امداد داشت، جان خود را بر کف دست نهادند و با روح حماسی و شهادت طلبانه، خطر را پذیرفتند و در کوتاهترین زمان ممکن، به امدادرسانی پرداختند.

او گفت: تلاش این عزیزان و ازخودگذشتگی و ایثارگری خانواده هایشان، نزد خداوند ماجور است و ما نیز از هیچ کوششی برای حمایت از خانواده ها و بازماندگان آنان، کوتاهی نمی کنیم.

وزیر بهداشت کار کردن در عرصه امداد و اورژانس و فوریت های پزشکی، را کاری دشوار همراه با خطر و حادثه دانست و ادامه داد: در ایام نوروز، امدادگران اورژانس در تمام نقاط کشور به صورت شبانه روزی برای کمک به آسیب دیدگان و هموطنانی که نیاز به امداد داشتند، تلاش کردند.

هاشمی در خصوص نوسازی ناوگان هوایی، گفت: در شرایط کنونی که ما در تحریم هستیم، ناگزیریم به استفاده از بالگردهایی که به صورت استیجاری در اختیار ما قرار می گیرند، اما با باز شدن افق های جدید در روابط خارجی و توسعه ناوگان هوایی و نویدهایی که در این زمینه داده شده، با رفع تحریم ها، امیدواریم بتوانیم در کوتاهترین زمان ممکن به نوسازی ناوگان هوایی بپردازیم و با این اقدام، درجات خطر و ریسک پذیری را کاشه دهیم.

او گفت: در حال حاضر، چیزی به عنوان آمبولانس هوایی در کشور نداریم، در شرایط فعلی، بهترین گزینه، استفاده از همین امکانات است که به کمک نیروهای مسلح در اختیار ما قرار دارد.

هاشمی ادامه داد: اما با شناسایی کاستی های موجود، در صدد تهیه آمبولانس های هوایی بهینه هستیم.

وزیر بهداشت با اشاره به پیگیری هیا رییس جمهور در این زمینه، تاکید کرد: امیدواریم با بهبود شرایط، برای انتقال دانش فنی و فراهم آمدن شرایط بهتر نگهداری و استفاده بهینه از ناوگان هوایی، به شرایط مطلوب تری دست یابیم.

هاشمی با ابراز همدردی با خانواده های بازماندگان و همه کسانی که در این حادثه، عزادار هستند، گفت: برای همه کسانی که در این حادثه، جان خود را از دست داده اند، آرزوی مغفرت و آمورزش دارم.

امام جمعه شیراز هم در حاشیه این مراسم، گفت: ایثار و شهادت، همواره در این مرز و بوم، به عنوان سند افتخار ایثارگران تلقی می شود و ما افتخار می کنیم که در چنین جامعه ای، جوانان غیور و پرتلاش و جان برکف، با گذشتن از جان خود، از هیچ کوششی برای امدادگری و کمک به همنوعان دریغ نمی کنند.

آیت الله "اسداله ایمانی" ضمن ابراز همدردی با خانواده های این جانباختگان، برای همه کسانی که از جان خود را از دست داده اند، طلب آمرزش و مغفرت و از حضور وزیر بهداشت در این مراسم، تقدیر کرد.

استاندار فارس هم، با قدردانی از زحمات ایثارگرانه کارکنان خدوم سپاه و اورژانس برای امدادسانی و کمک به همنوعان هستیم.

سید محمدعلی افشانی گفت: همه حمایت های لازم از خانواده های بازماندگان انجام می شود و بی شک، تلاش و مجاهدت این عزیزان، نزد خداوند ماجور است.

20103

کد خبر: 619709

وب گردی

وب گردی