250 هنرمند روی تخم مرغ ها نقاشی می کنند

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران درباره انتخاب 250 هنرمند برای نقاشی روی تخم مرغ‌های رنگی در بوستان‌های منتخب پایتخت گفت: این طرح مورد استقبال بی‌نظیر شهروندان و گردشگران نوروزی قرار گرفته است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل ایسنا، عیسی علیزاده با اشاره به اینکه در نوروز 95 تمامی موضوعات استقبال از بهار در قالب جشنواره هنری بهارستان برگزار شده است، اضافه کرد: این جشنواره در چهار محور در دستور کار قرار گرفت که یکی از محورها اختصاص به تخم مرغ های رنگی داشت. در سال های گذشته تخم مرغ ها فقط رنگ می شد.

او با بیان اینکه امسال در فراخوان اعلام شد که اثر هنری یعنی یک نقاشی روی تخم مرغ ها کشیده شود، گفت: بر این اساس 250 هنرمند کارهای هنری خود را روی تخم مرغ های رنگی در بوستان های منتخب پایتخت انجام دادند.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران در خصوص اجرای هنرهای تعاملی در محور راه آهن تا تجریش و همچنین بلوار کشاورز در عید نوروز گفت: این طرح براساس هنرهایی انتخاب شد که مردم بتوانند با آنها ارتباط بیشتری برقرار کنند.

علیزاده با اشاره به بازپیرایی 94 نقاشی دیواری در سطح شهر تهران در آستانه نوروز 95 گفت: برخی از نقاشی‌ دیوارهایی که فرسوده شده بودند، مرمت شده یا طرح جدیدی برای آنها ارایه شد و همچنین در برخی دیوارها با هماهنگی مناطق به نقاشی هنرمندان مزین شد که در اسفندماه سال 94 این پروژه به پایان رسید.

او با بیان اینکه نوروز امسال هنر محیطی در شهر تهران به وضوح دیده شد، افزود: متاسفانه در کشور ما به هنر محیطی کمتر پرداخته شده است اما در نوروز 95 سعی شد به این موضوع در فصل بهار بیشتر پرداخته شود.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با بیان اینکه امسال رویکرد شهرداری تهران در نوروز خلق یک اثر هنری بود، گفت: در این خصوص توانستیم از هنرمندان به نام هنر نقاشی در خلق آثار زیبا بر روی تخم مرغ های رنگی بهره ببریم و روی تمامی تخم مرغ ها نام هنرمندان حک شده است.

به گزارش شهرنوشت، علیزاده با تاکید بر اینکه مکان اصلی رنگ آمیزی تخم مرغ های رنگی بوستان های محور راه آهن-تجریش و بلوار کشاورز بوده،گفت: این دو محور از پرترددترین خیابان های پایتخت در روزهای پایانی سال و ایام نوروز است. البته هنرمندان درخواست دارند که این موضوع در طول سال نیز ادامه پیدا کند.

105105

کد خبر: 619727

وب گردی

وب گردی