مدیر کل پشتیبانی امور دام خراسان رضوی با تاکید بر اینکه قیمت مرغ در استان افزایش محسوسی نداشته است ، گفت : توزیع و عرضه مرغ منحمد براساس قیمت مصوب ادامه دارد

مدیرکل پشتیبانی امور دام خراسان رضوی با تاکید بر اینکه قیمت مرغ افزایش محسوسی نداشته است به خبرنگار ایسکانیوز گفت: توزیع و عرضه مرغ منجمد با قیمت مصوب در بازار استان ادامه می یابد .

وی افزود : در سه نقطه مشهد که تعیین کننده قیمت میباشد به صورت گسترده توزیع شده است.
دلقندی ادامه داد : مصرف کنندگان و توزیع کنندگان عمده گوشت مرغ و قرمز هم می توانند با مراجعه به شرکت پشتیبانی امور دام به صورت عمده نیاز خود را تهیه کنند.
سیداحمد دلقندی افزود: توزیع مرغ منجمد به تناسب تاریخ ماندگاری آن هر کیلوگرم 45 تا 55 هزار ریال از 20 اسفند سال گذشته در سطح استان با محوریت مشهد آغاز شده است.
وی با بیان اینکه کمبودی در زمینه تامین گوشت مرغ در بازار وجود ندارد، گفت: تنها به دلیل تعطیلی کشتارگاه ها در روز اول فروردین، وقفه ای در ورود مرغ گرم به بازار ایجاد شد اما قیمت ها افزایش محسوسی نداشت و هر کیلو گوشت مرغ گرم در دو سه روز گذشته به رقم 67 هزار ریال رسید.
وی افزود: با فعالیت دوباره کشتارگاه ها از روز دوم فروردین گوشت مرغ گرم در سطح قابل توجهی به بازار تزریق شده و مرغ منجمد هم به وفور در مراکز عرضه و فروشگاه ها و تعاونی ها وجود دارد.
وی تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده، نوروز امسال در بحث عرضه مرغ و گوشت قرمز در بازار مشکلی نداشتیم و تا پایان تعطیلات نیزانشاا... هیچ افزایش قیمتی نخواهیم داشت.
دلقندی گفت: ذخیره سازی مناسبی از مرغ منجمد و گوشت قرمز صورت گرفته و عرضه مرغ منجمد و کنسرو مرغ در بازار ادامه دارد و در صورت نیاز هم بیشتر تزریق می شود.
مدیرکل پشتیبانی امور دام خراسان رضوی افزود به دلیل تفاوت قیمت ناچیز بین مرغ گرم و منجمد استقبال خوبی از مرغ منجمد نشد . درحالیکه مرغ منجمد به لحاظ بهداشتی و کیفیت از مرغ گرم بهتر است.
وی بیان نمود: مرغ منجمد زیر نظر سازمان دامپزشکی و کارشناسان کنترل کیفی وطبق ضوابط علمی و بهداشتی انجماد یافته وطبعا نگهداری آن در منازل بهتربوده و کیفیت آن نسبت به مرغ گرم نیز بالاتر خواهدبود. بنابراین به مردم توصیه می کنیم از نظر مصرف مرغ منجمد و کیفیت آن نگرانی نداشته باشند.
مدیرکل پشتیبانی امور دام تصریح کرد: در حال حاضر قیمت ها منطقی است و کمبود و مشکلی هم در تامین نیاز مردم به این کالا وجود ندارد .

کد خبر: 619770

وب گردی

وب گردی