وضعیت رستوران‌های حومه تهران اسفبار است/حضور سرزده تعزیرات در رستوران‌های دربند/گوشت فاسد و بدون فاکتور فروش!/دیزی‌های فاسدی که معدوم شدند

گشت مشترک تعزیرات حکومتی پس از حضور در رستوران های شهری و برون شهری جاده هراز، فرحزاد و لواسان امروز به دربند رفت.

به گزارش از ایسکانیوز و نقل از میزان از پایگاه اطلاع رسانی سازمان تعزیرات حکومتی، 15 گشت مشترک تعزیرات حکومتی در ایام نوروز با حضور بازرسان و کارشناسان دستگاهای نظارتی از واحدهای ارائه کننده خدمات سرکشی و به تخلفات رسیدگی می کنند که یکی از این گشت ها امروز به صورت سرزده به سراغ رستوران‌های منطقه دربند رفت.

گشت مشترک تعزیرات حکومتی در ایام نوروز به جاده هراز منطقه آبعلی، فرحزاد و فشم رفته بود امروز به شمال شهر تهران یعنی منطقه دربند رفت تا از رستوران‌های این منطقه توسط کارشناسان مختلف بازرسی کند.

گوشت فاسد و بدون فاکتور فروش!

یکی از کارشناسان دامپزشکی در این گشت و پس از بررسی‌های لازم مدعی شد: بخشی از مواد غذایی این واحدها فاسد بوده و گوشت های موجود در این واحد‌ها نیز فاکتور خرید نداشت و مشخص نبود که کشتار آن به صورت بهداشتی و استاندارد بوده یا خیر.

او گفت: این مواد فاسد معدوم شده و پرونده تخلف نیز به رییس شعبه 41 تعزیرات حکومتی که در گشت حاضر است ارجاع می‌شود

واحد‌های متخلف امکان فرار از چنگ قانون را ندارند!

شهر آبادی رئیس گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی استان تهران در مورد مغازه هایی که بسته بودند نیز گفت: فرار از قانون امکان پذیر نیست و توصیه ما به اصلاح تخلف است و مطمئن باشید تعزیرات حکومتی در تمام ایام سال با همکاری دستگاه های نظارتی گشت مشترک برگزار می شود و همچنین دستگاه های نظارتی نیز به صورت جداگانه بازرسی دارند.

جریمه 4.5 میلیون تومانی برای یک واحد متخلف

در یکی از مغازه‌های و واحدهای صنفی گوشت‌های آلوده‌ای وجود داشت که کالای غیر قابل مصرف این واحد معدوم و برابر قانون متخلف به پرداخت 45 میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد.

کارشناس دامپزشکی در این خصوص گفت: گوشت باید در ظرف استیل نگهداری شود و نگهداری آن به شکل دیگر تخلف محسوب می‌شود.

او افزود: تمامی گوشت های موجود در مغازهها و واحدهای صنفی باید دارای فاکتور خرید معتبر باشند تا زمان و درستی کشتار مشخص شود.

دیزی‌های فاسدی که معدوم شدند

تعزیراتی‌ها در حین بررسی‌های خود دریافتند در یکی از واحدهای صنفی مقداری دیزی به صورت فریز شده وجود دارد. که این عمل تخلف محسوب می‌شود.

جعفری کارشناس بهداشت محیط در این خصوص گفت: متاسفانه دیزی این واحد نیز به صورت فریز شده کشف شد که باید معدوم شود.

ظرفهایی که شسته نشده باقیمانده بودند

در حین بررسی از واحدهای متخلف مشخص شد در یکی از این رستوران‌ها چرخ گوشت و همچنین ظروف مخصوص نگهداری گوشت شسته نشده و مجدد مورد استفاده قرار می گیرد.

جعفری کارشناس بهداشت گفت: تمامی کالاهایی که استفاده می شود باید پس از استفاده شسته شود به خصوص گوشت ماده ای است که اگر در شرایط نامناسب نگهداری شود به سرعت فاسد می شود اما مشاهده می کنیم که این واحد چرخ گوشت را تمیز نکرده و مواد باقی مانده در آن فاسد شده است.

وضعیت اسفبار رستوران‌ها

شهرآبادی رئیس گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی تهران اعلام این مطلب که این واحد متخلف 60 میلیون ریال جریمه نقدی شد، گفت: در رستوران های حومه شهر تهران وضعیت اسفبار است و شرمنده مردم هستیم چرا که امکانات ما نیز محدود است.

همه دستگاه های نظارتی باید تلاش کنیم و من به نمایندگی از تعزیرات حکومتی دست یاری به سوی همه دستگاه ها برای سامان بخشیدن به این وضعیت دراز می کنم.

او افزود: وضعیت بهداشتی رستوران های بین شهری شایسته مردم ما نیست و نیازمند یک اقدام همگانی و جهادی داریم.

رئیس گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی تهران گفت: البته اکنون نیز دستگاه های نظارتی همکاری خوبی با ما دارند اما این کافی نیست و نیاز به اقدام همگانی داریم.

شهرآبادی گفت: مردم همواره بهترین ناظرین بوده اند و اکنون نیز با انتخاب درست مناطق تفریحی و واحدهای ارائه دهنده خدمات می توانند کمک بزرگی به این اقدام همگانی بکنند.

105105

کد خبر: 619786

وب گردی

وب گردی