فاطمه رهبر: عملکرد دولت قبل و برخی نمایندگان باعث ناکامی اصولگرایان در تهران شد

یک نماینده اصولگرای مجلس عملکرد دولت قبل را در تغییر نگرش مردم در انتخابات تهران تاثیرگذار خواند و گفت: شنیدن صداهای بلند به نام اصولگرایی از مجلس و به دنبال آن ایجاد فضای ناآرام در جامعه در نتیجه انتخابات تهران تاثیرگذار بود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، فاطمه رهبر در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایسنا، در تحلیل دلایل ناکامی اصولگرایان در انتخابات تهران گفت: تهران کلان شهر سیاسی است که وضعیتش با شهرها و کلان شهرهای دیگر متفاوت است. با همین نگاه سیاسی و بررسی منتخبان تهران این موضوع مشخص می‌شود که برخی افراد اصلاح طلبان و مورد اقبال عمومی افراد ناشناس و بدون رزومه و سابقه هستند.

وی افزود: با توجه به این موضوع نمی‌توان گفت مردم این افراد را انتخاب کردند؛ بلکه انتخاب مردم به لیست 16+30 یعنی لیست اصلاح طلبان در مجلس و خبرگان صرفا نگاه سیاسی بود. اصلاح طلبان با نام اعتدال توانستند آرای عمومی و خاکستری را جذب کنند.

نماینده مردم تهران گفت: انتخاب مردم تنها برای تغییر نگرش سیاسی بود که این موضوع شاید به دلیل برخی کاستی‌ها در جبهه اصولگرایی، نقص در شعار، عدم ارتباط بین بدنه جامعه با اصولگرایی و حتی نحوه عملکرد دولت قبل باشد.

فاطمه رهبر با تاکید بر این که عملکرد دولت قبل تاثیر بسیاری نسبت به تغییر نگرش مردم در انتخابات داشت گفت: عملکرد دولت قبل نسبت به عملکرد مجلس تاثیر بیشتری در تغیر نگرش مردم داشت چون مجلس قوانین زیادی را تصویب می‌کند اما دولت‌ها آن را اجرایی نمی‌کنند در نهایت این موضوع به پای ناکارآمدی مجلس زده می‌شود. حال اگر قوانین مصوب مجلس به نحو احسن اجرایی شود قطعا مردم آثار کار مجلس را به خوبی می‌بینند.

وی در مورد تاثیر عملکرد برخی نمایندگان تهران در تغییر نگرش مردم گفت: صداهایی که دائم از مجلس به نام اصولگرایی بلند می‌شد و فضای ناآرامی را در جامعه رقم زد باعث تغییر نگرش مردم شد. فرقی نمی‌کند این اتفاق در مورد احمدی‌نژاد یا روحانی رخ داده باشد مهم آن است که مردم نیازمند فضای آرام و مسئولی هستند که در جهت رفع مشکلاتشان تلاش کنند.

رهبر ادامه داد: این که مردم دائم ببیند چالش و سر و صدا وجود دارد در آنها مقداری وازدگی ایجاد می‌کند. البته نباید این موضوع را فراموش کرد که از ابتدای انقلاب تاکنون با تغییر هر دولت ترکیب مجلس بعدی نیز هماهنگ با دولت می‌شود مگر آن که دوره‌ی دوم آن دولت باشد.

این نماینده اصولگرای مجلس در خصوص تاثیر ترکیب ائتلاف اصولگرایان در ناکامی آنها گفت:‌ شاید می‌توانستند لیست را بهتر ببندند و حضور برخی افراد در این لیست منجر به این نتیجه شد ولی در نهایت این موضوع تاثیر آنچنانی نداشت چون مردم افرادی را انتخاب کردند که شناخت نداشتند و در نهایت آنها به لیست رای دادند.

وی همچنین انتشار لیست‌های موازی با لیست ائتلاف اصولگرایان را در ناکامی آنها تاثیرگذار ندانست و گفت: با نگاهی به آرای تهران این موضوع واضح است که از نفر 60 به بعد آراء کمتر از 70 هزار رای است؛ از این روست که لیست‌های موازی تاثیری در آرای میلیونی تهران نداشته است.

رهبر در پایان در خصوص اظهار نظرهایی مبنی بر تاثیر خلاء رهبری قدرتمند در اصولگرایان گفت: این موضوع را درست نمی‌دانم چون از یک سال پیش بسیاری از آقایان همچون حبیبی، بادامچیان، باهنر، حداد عادل و برخی دیگر از بزرگان زحمت‌های بسیاری کشیدند و حرکت خوبی اتفاق افتاد تا در نهایت وحدت حاصل شد.

10204

کد خبر: 619997

وب گردی

وب گردی