نظارت بر بوفه مدارس در سال 95 ادامه دارد/ مدیریت بوفه مدارس با کمک سازمان دانش آموزی

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه برای اولین بار در سال 94 از سازمان دانش آموزی برای مدیریت بوفه مدارس کمک گرفته شد، از ادامه روند نظارت بر بوفه مدارس در سال 95 خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ثقفی سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران درباره پاکسازی بوفه های مدارس گفت: بحث سلامت دانش آموزان یک اولویت درآموزش و پرورش است بنابراین در قسمت بوفه های مدارس فروش برخی اقلام را ممنوع کردیم. علاوه بر این ممنوعیت بازرسی های مختلف از مدارس را انجام دادیم که مدارس با فروش اقلام ممنوعه مرتکب تخلف نشوند.

ثقفی با بیان اینکه مبنا این است که به هیچ عنوان بوفه ها نباید تخلفی از جهت فروش اقلام ممنوعه به دانش آموزان را داشته باشند ، گفت: از نظر ما 100 درصد بوفه ها پاکسازی شده اند و اقلام ممنوعه را نفروخته اند اما اگر جایی همچنان تخلفی مشاهده و یا گزارش شود حتما پیگیری می شود و برخورد می کنیم در واقع همچنان در سال 95 بازرسی و نظارت بر بوفه ها به منظور حفظ سلامت دانش آموزان و جلوگیری از تخلف وجود دارد.

او بااشاره به بحث اجاره دادن بوفه ها در مدارس گفت: بحث اجاره دادن بوفه های مدارس قوانین خاص خود را دارد یعنی مدارس این امکان را داشتند که بوفه را در اختیار افرادی قرار دهند که هزینه را به بعنوان هزینه خدماتی به مدارس ارائه دهند.

او با بیان اینکه در بخش مدیریت بوفه ها در سال 94 اتفاقی رخ داد که با سال های قبل متفاوت بود، گفت: در بخش مدیریت بوفه ها (به لحاظ گردش کار و اقلامی که به فروش می رسانند) از سازمان دانش آموزی کمک گرفتیم که حضور مستمر داشته باشند و در نحوه گردش کار بوفه ها کمک کنند. هرچند نمی توان انکار کرد که متاسفانه تخلفاتی وجود داشته اما تا جایی که توانسته ایم و امکانات و نیروهایمان اجازه داده است تخلفات بوفه ها را کنترل کرده و برخورد نموده ایم.

ثقفی درپایان گفت: بنابراین به صورت کلی اجاره بوفه مدارس باید تحت یکسری قوانین و ضوابط خاصی باشد و در این صورت اشکالی ندارد.

20103

کد خبر: 620113

وب گردی

وب گردی