برگزاری 8 جشنواره با مضمون دانشگاه عاری از دخانیات در اردیبهشت 95

مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان وزارت علوم با بیان اینکه تصور اشتباه مصرف دخانیات از سوی اکثر دانشجویان باید اصلاح شود، از برگزاری 8 جشنواره منطقه ای با مضمون دانشگاه عاری از دخانیات در اردیبهشت 95 خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حمید یعقوبی مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان وزارت علوم در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص آمار مصرف دخانیات در دانشگاه ها گفت: طبق آمارهای گزارش شده 85 تا 90 درصد دانشجویان پسر و 90 تا 95 درصد دانشجویان دختر مصرف‌کننده دخانیات نیستند و باید این تصورغلط رایج در جامعه که اکثریت دانشجویان مصرف‌کننده دخانیات هستند اصلاح شود.

او درباره اجرای طرح جامع دانشگاه عاری از دخانیات درسال آینده و پیوستن دانشگاه ها به این طرح گفت: برای پیوستن یک دانشگاه به این طرح باید رویکرد و بستر کافی وجود داشته باشد چنانچه بسترهای لازم در دانشگاهی موجود بود این دانشگاه می‌تواند در این طرح شرکت کند و به عنوان یک دانشگاه پاک شناخته شود.

هنگامی که یک دانشگاه به عنوان دانشگاه پاک شناخته شد هیچ فرد دانشگاهی حق استفاده از دخانیات در محیط دانشگاه مذکور را ندارد. حتی تلاش بر این است که محدوده‌های اطراف دانشگاه‌ها نیز در این طرح شرکت داده شوند.

یعقوبی از برگزاری جشنواره‌ای با مضمون این طرح خبر داد و گفت: در اردیبهشت سال 95 هشت جشنواره منطقه‌ای در هشت دانشگاه کشور با مضمون دانشگاه عاری از دخانیات برگزار می شود و دانشجویان می‌توانند آثار خود را در قالب فیلم، عکس، رمان، مقاله، تحقیق، پژوهش و ... به دبیرخانه این هشت منطقه ارسال کنند که همین امر می‌تواند به فرهنگ‌سازی در این زمینه کمک کند.

او با تاکید بر اینکه اجرای طرح دانشگاه عاری از دخانیات یک رفتار دستوری نیست، گفت: باید همه افراد جامعه دانشگاهی برای شرکت در این طرح تمایل داشته باشند. این طرح فعلا در دانشگاه‌های زیر مجموعه وزارت علوم اجرا می‌شود اما چنانچه دانشگاه‌های وابسته به وزارت بهداشت یا دانشگاه آزاد اسلامی تمایل به شرکت در این طرح را داشته باشند، ممانعتی وجود ندارد.

20103

کد خبر: 620117

وب گردی

وب گردی