بچه ها متشکرم / هدیه بچه ها در روز مادر ساخت مدرسه ای به نامش بود

شاید بتوان به جرات ادعا کرد که ساخت و اهدای مدرسه ای در زمان حیات مادر از طرف فرزندان عملی کم سابقه و حتی بی سابقه باشد اما این اتفاق در روستای 40 خانه از توابع فریدن استان اصفهان افتاده و مسعود و محمد علی زاهدی مدرسه ای به نام مادرشان محبوبه دیانی ساخته و اهدا کرده اند.

زهره حاجیان- ایسکانیوز :گفتگوی ما با محمد علی زاهدی پسر خانم دیانی است که در غیاب برادرش مسعود که از 29 سال پیش در خارج از کشور زندگی می کند از انگیزه و روند ساخت مدرسه می گوید.

مدرسه ای به نام مادر

محمد کارشناسی ارشد مدیریت دارد و به دلیل اینکه در زمینه ساختمان فعالیت می کند خوب می تواند حرف بزند و اطلاعات خوبی دارد.

او با اشاره به اینکه برادرش مسعود بانی و موسس ساخت این مدرسه بود می گوید:«مسعود از 26 سال پیش در امریکا زندگی می کند و معتقد است که باید به روشی از زحمات مادران قدردانی کرد و با همین نظر پیشنهاد داد که مدرسه ای در روستایی دور افتاده به نام مادر بسازیم و با مراجعه به آموزش و پرورش و بازدید از روستای 40 خانه این اتفاق افتاد.»

یک سال و نیم زمان کافی است که مادر درجریان ساخت مدرسه توسط فرزندانش قرار بگیرد اما تصویر وقتی زیبا می شود که مادر در جریان نامگذاری و اهدای مدرسه به نام خودش نیست و روز اول مهر ماه که دانش آموزان وارد مدرسه می شوند شاهد تابلوی مدرسه به نام خودش می شود.

فرزندان قدر شناس ؛مادر مهربان

می توانید چشمانتان را ببندید و خود را جای محبوبه دیانی بگذارید . حس خوبی است که میان پسران و مادر تبادل می شود . دلتان نمی خواهد جای او بودید؟

زمستان های فریدن و روستاهای اطراف کمی سخت از مناطق دیگر است سوز و سرمایش آزار می دهد اما برای مادرکه به توصیه پسرش در مراسم افتتاحیه شرکت نکرده این روز تبدیل به یکی از روزهای فراموش نشدنی عمرش شده است.

دیانی در این مورد می گوید:« بهترین لحظه عمرم همان زمانی بود که در قسمت ورودی مدرسه ایستادم و شاهد وارد شدن دختران شدم و زمانی که نام خودم را روی تابلوی مدرسه دیدم بغض کردم و از خداوند برای داشتن فرزندانی قدردان تشکر کردم.»

او ادامه می دهد:«یک سال و نیم ساخت مدرسه زمان ببرد و در این مدت هر بار از محمد و مسعود می پرسیدم که چه نامی برای مدرسه انتخاب کرده اید می گفتند هنوز فکر نکرده ایم وقت هم داریم انتخاب می کنیم .»

مادر نویسنده

مادر نویسنده است و دو کتاب به نام های "تقوی در قران " و "ربناهای قرانی " را تالیف کرده است . او در پاسخ به این سوال که چگونه با علوم قرانی آشنا شدید می گوید:« سال 1352 از تهران به اصفهان آمدم و از همان روزها در جلسات قرانی بانو مجتهده امین که از اساتید علوم قرانی است شرکت کردم و با فرهنگ قران آشنا شدم که منجر به نوشتن این دو کتاب شد.»

چرا مدرسه دخترانه ؟

محبوبه دیانی درمورد اینکه چرا بر ساخت مدرسه دخترانه تاکید داشتید می گوید:«من معتقدم برای فرهنگ سازی باید بتوانیم کانون خانواده را غنی کنیم و این بدست نمی آید مگر باتوجه و تاکید بر محوریت قرار دادن خانواده.»

او تاکید می کند:«به نظر من اگر مادر یک خانواده از سطح فرهنگ و بینش بالایی برخوردار باشد هم در تربیت فرزندان به عنوان نسل آینده ساز کشور عملکرد موفقی خواهد داشت و هم در کنار همسر می تواند سکان کشتی خانواده را در مشکلات و مصایب به ساحل نجات برساند بنا بر این نقش دختران امروز که مادران فردا هستند در اعتلای خانواده و جامعه بسیار مهم است و به همین دلیل بر ساخت مدارس دخترانه تاکید داشتم.»

پول دادن آسان ترین کار در امور خیریه است

محمد زاهدی با اشاره به اینکه از مال و ثروت گدشتن راحت نیست می گوید:« به نظر من مهمتر از آن مسئولیتی است که فرد خیر قبول می کند. من فکر می کنم انجام کار خیر منحصر به ساخت و ساز مدرسه نمی شود و کسی که در این حوزه وارد می شود برایش فرقی نمی کند که کجا و چگونه و به چه کسانی خدمت می کند . کار خیر می تواند ساخت مدرسه ای در افریقا ،افغانستان و یا ایران باشد حتی می تواند کمک به ادامه تحصیل دانشجویی باشد که در تامین هزینه های مقطع دکترای خود مشکل دارد و این حس انسان دوستی می تواند در کنار مسئولیت پذیری به صحنه های جالبی تبدیل شود.»

زاهدی در پاسخ به این سوال که تاسیس مجمع خیرین مدرسه ساز چقدر به رشد وتوسعه شهرستان فریدن کمک می کند می گوید:«این بستگی به فعالیت مجمع دارد اگر مسئولان مجمع با برنامه ریزی و ارائه راهکارهای استراتژیک و راهبردی وظیفه خود را در یک سال کاری تعریف کنند و پس از گذشت آن مدت خروجی ها را بررسی کنند می توانند ببینند که آیا به نقطه مورد نظر رسیده اند یا نه ؟ اما به صورت کلی تشکیل این مجمع می تواند از فعالیت های پراکنده و جذب خیرین موثر باشد.»

خانواده زاهدی علاوه بر ساخت و اهدای مدرسه به محبوبه دیانی در روستای 40 خانه ؛مدرسه دیگری به نام بهرام زاهدی در روستای باغ بهاران احداث کرده اند .

زمان خداحافظی است اما نمی توان از زنی که کتاب خوانی و مطالعه از مهمترین دغدغه هایش به شمار می رود دل کند آرامش محبوبه دیانی وادارمان می کند به تربیت فرزندانی که همه تحصیلات عالیه دارند و از افراد موفق کشور به شمار می روند افتخار کرده و تحسین بگوییم .

105105

کد خبر: 620130

وب گردی

وب گردی