هشدار پلیس فتا درباره دانلود تقویم 95

سرپرست اداره تشخیص جرائم سایبری پلیس فتا از احتمال ورود ویروس از طریق دانلود فایل zip (تقویم 95) خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز وبه نقل از ایسنا، سرگرد حمید کیانی با اشاره به پایان تعطیلات نوروزی و آغاز به کار رسمی برخی از ادارات گفت: برخی از کارمندان و شاغلین با آغاز سال کاری جدید اقدام به دریافت اینترنتی تقویم سال 95 می کنند و ارائه لینک های دریافت فایل zip تقویم سال 1395 توسط برخی از سایت ها در حال افزایش است.

او افزود: این احتمال وجود دارد که برخی از افراد سود جو از این موضوع سوءاستفاده کرده و اقدام به ارسال بدافزارهای مخرب جهت عملی کردن اهداف مجرمانه خود باشند.

این مقام مسئول همچنین گفت: سودجویان سایبری با استفاده از این موضوع بدافزارهایی جهت شنود، دسترسی به فایل های خصوصی، امکان برقراری تماس، دریافت و ارسال پیامک و مانند آن برای کاربران در قالب فایل های ضمیمه تقویم سال 95 برای دانلود در معرض دید کاربران قرار می دهند.

او تاکید کرد: منبع دانلود فایل ها در فضای مجازی بسیار مهم است و لازم است کاربران، فایل های مورد نیاز خود را مراجع رسمی و سایت های معتبر دریافت کنند.

براساس گزارش سایت پلیس، سرگرد کیانی به روز رسانی آنتی ویروس ها را بسیار مهم دانست و تاکید کرد: کارمندان و مسئولان آی.تی سازمان ها و ادارات نسبت به نصب آنتی ویروس مناسب و معتبر و همچنین به روز رسانی آنها اقدام کنند. چون این کار می تواند از تبعات ناخوشایند ویروسی شدن سیستم های آنها جلوگیری کرده و طبیعتاً امنیت اطلاعات سازمانی آنها تا حدود زیادی تضمین خواهد شد.

105105

کد خبر: 620274

وب گردی

وب گردی