ولوو V60 پولستار؛ خودروی ایمنی جدید مسابقات WTCC

مسئولین مسابقات جهانی اتومبیلرانی تورینگ WTCC، ولوو V60 را به عنوان خودروی ایمنی این مسابقات برگزیده‌اند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از زویمت، اکتبر گذشته ما از تعهدات بلند مدت پولستار در WTCC به عنوان یک تولید کننده استقبال کردیم. حالا ما پولستار را به عنوان یک شریک رسمی و خودروی ایمنی در مسابقات WTCC معرفی می‌کنیم و آن را یک فرصت منحصر به فرد می‌دانیم که به آن‌ها اجازه می‌دهد تا خودروی پرچم‌دار V60 پولستار را به خوبی عموم مردم به عنوان محصولی امن معرفی کنند.

همانند اکثر خودروهای ایمنی مسابقات، V60 پولستار WTCC یک مدل مخصوص پیست با کمی تغییرات در نمای خارجی که شامل چراغ روی سقف، برچسب "خودروی ایمنی" و "WTCC" بر روی درهای کناری و روی کاپوت، است. تغییرات در کابین خودرو کمی بیشتر است به‌ طوری‌ که خودرو مجهز به قفسه‌ی رول (رول‌کیج)، تجهیزات نجات و ارتباطی است. تمام این وسایل به منظور ارتقا الزامات ایمنی فدراسیون اتومبیل‌رانی و WTCC پیش بینی شده است. خودروی ایمنی V60 از پیشرانه‌ی شش سیلندر خطی سه لیتری استفاده می‌کند که توان خروجی ۳۵۰ اسب بخار و گشتاوری خروجی آن نیز ۳۶۹ پوند-فوت است. جعبه دنده‌ی شش سرعته‌ی خودکار به همراه سیستم چهارچرخ محرک Haldex به پیشرانه‌ی شش سیلندری V60 متصل شده است. بنابراین زنجیره توان خودروی ایمنی ولوو نسبت به نمونه‌ی اصلی بدون تغییر است.

ولوو V60 پولستار هدایت خودروهای مسابقه WTCC را بر عهده خواهد گرفت و در دوازدهمین رویداد سال ۲۰۱۶ در دور آغازین مسابقه حضور خواهد داشت. فصل جدید رقابت‌های WTCC، اول ماه آوریل (اواسط فروردین) در فرانسه شروع و در اواخر ماه نوامبر (اوایل آذر) در قطر به پایان می‌رسد.

20103

کد خبر: 620365

وب گردی

وب گردی