ایجاد 4 مرکز رشد و جذب 300 عضو هیات علمی از برنامه‌های امسال توسعه‌ای استان کرمان است/ اجرای طرح شفا در زمینی به مساحت 80 هکتار

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان از ایجاد 4 مرکز رشد و جذب 300 عضو هیات علمی در این استان در راستای اجرای برنامه‌های توسعه‌ای سال 95 خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از آنا، بابک آل طه، درباره برنامه‌های توسعه‌ای دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان در سال 95 با توجه به تصویب برناه‌های هیات امنای استان‌ها در هیات امنای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی و تاکید دکتر میرزاده بر اجرایی شدن این برنامه‌ها از ابتدای سال 95 اظهار کرد: «سال 94 در حوزه گسترش تحصیلات تکمیلی 40 درصد رشد داشتیم و متناسب با این رشد اقدام به جذب هیات علمی کردیم و برای سال 95 نیز بیش از 300 عضو هیات علمی جدید جذب خواهیم کرد.

راه‌اندازی شهرک فناوری‌ آزاد دانشگاه آزاد اسلامی در مساحت 80 هکتار

دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان، ادامه داد: در حوزه فعالیت‌های پژوهشی نیز طرح راه‌اندازی شهرک فناوری‌ آزاد (شفا) در زمینی به مساحت 80 هکتار به تصویب رسیده که نقشه آن طراحی شده است و ساختمانی به مساحت شش هزار متر مربع که 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، تکمیل خواهد شد.

رئیس واحد کرمان با بیان اینکه سامانه آزمایشگاه‌های همکار آزاد (ساها) را در دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان راه‌اندازی کرده‌ایم، گفت: «آزمایشگاه تحقیقاتی استاندارد به مساحت 2 هزار مترمربع در واحد کرمان راه‌اندازی می‌شود. این آزمایشگاه می‌تواند علاوه بر همکاران دانشگاه آزاد اسلامی به موسسه‌ها و مراکز خارج از دانشگاه هم خدمت‌رسانی کند.

آل طه با بیان اینکه توسعه مراکز رشد استان از دیگر برنامه‌های توسعه‌ای دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان در سال 95 است، افزود: اکنون 7 مرکز رشد در استان فعال است که سال آینده این تعداد را به 11 مرکز رشد در دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان خواهیم رساند.

او درباره برنامه‌های فرهنگی این دانشگاه، عنوان کرد: چهار طرح ماندگار در سال 94 اجرایی شد و برای سال آینده اجرای 11 طرح ماندگار فرهنگی پیش بینی شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان درباره پروژه‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری این دانشگاه بیان کرد: احداث مولد مقیاس کوچک تولید همزمان برق و حرارت (CHP) که توانایی تولید 12 مگاوات برق برای شهرهای کرمان و رفسنجان دارد در دستور کار این دانشگاه قرار دارد.

رئیس واحد کرمان ادامه داد: راه‌اندازی مجتمع تجاری اداری با زیربنای 9 هزار مترمربع در شهر کرمان، احداث کارخانه نئوپان با مشارکت بخش خصوصی، تولید و بسته‌بندی آب آشامیدنی از دیگر طرح‌های اقتصادی دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان در سال آینده است.

این مسئول ادامه داد: «مولد مقیاس کوچک تولید همزمان برق و حرارت (CHP) که توانایی تولید 12 مگاوات برق برای شهرهای کرمان و رفسنجان دارد، در سال 95 راه‌اندازی می‌شود.

به گفته آل طه، افزایش میزان خالص‌سازی ماده مؤثر گیاه شیرین‌بیان و تولید مونومر وینیل کلراید از کک از طرح‌های دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان در سال 95 است که اجرایی خواهند شد.

دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان درباره برنامه‌های توسعه‌ای استان در حوزه عمرانی گفت: بر اساس برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی همه پروژه‌های عمرانی بالای 30 درصد پیشرفت که شامل 17 پروژه است تا پایان سال 95 به بهره‌برداری می‌رسد.

آل‌طه همچنین بیان کرد: تفاهم‌نامه‌ای با یکی از دانشگاه‌های قزاقستان منعقد کرده‌ایم و در حال مذاکره با دو دانشگاه دیگر برای تبادل استاد و دانشجو هستیم.

20101

کد خبر: 620408

وب گردی

وب گردی