بیست و دومین سمینار سالانه فارابی به منظور ارایه تازه های چشم پزشکی، هشتم تا دهم اردیبهشت ماه سال جاری در هتل المپیک تهران برگزار می شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، دبیرعلمی این سمینارگفت: هدف از برگزاری بیست و دومین سمینار سالانه فارابی که از سوی گروه چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می شود، آشنایی چشم پزشکان کشور با تازه های چشم پزشکی و به روز رسانی دانش آنان در زمینه درمان های جراحی و غیرجراحی از طریق برگزاری کارگاه ها و سمپوزیوم های علمی است.

مرتضی مواسات ادامه داد: در این سمینار سه روزه مباحثی در حوزه قرنیه، رتین (شبکیه)، استرابیسم (انحراف چشم)، گلوکوم (آب سیاه)، اربیت (حدقه چشم)، اکولوپلاستی (جراحی اطراف چشم) و اورژانس ارایه می شود.
به گفته وی، از میان سمپوزیوم هایی که قرار است در این سمینار ارایه شود، 2 سمپوزیوم مربوط به بیماری های شبکیه است که در آن در مورد دژنراسیون ماکولا (ضایعات نقطه بینایی) و تصویربرداری الکتروفیزیولوژی چشم مطالبی مطرح می شود.

مواسات گفت: همچنین در سمپوزیوم قرنیه در مورد روش های جدید درمان بیماری های قرنیه و در سمپوزیوم شبکیه نتایج درمان های نوین به ویژه درمان بیماری های ارثی، دیستروفیک پرده شبکیه و ژن درمانی که شیوه ای نوین در درمان بیماری های چشم است و به تازگی تحقیقات در این زمینه روی مدل حیوانی در بیمارستان فارابی آغاز شده است، به چشم پزشکان ارایه می شود.
دبیر علمی بیست و دومین سمینار سالانه فارابی گفت: عمده مخاطبان این سمینار را چشم پزشکان تشکیل می دهند، اما رزیدنت های چشم پزشکی و پرستاران نیز از دیگر مخاطبان این سمینار هستند.

او گفت: با توجه به اینکه ضربه های چشمی می تواند، منجر به ضایعات و صدماتی در چشم شود، نحوه درمان این ضایعات در بیماران اورژانسی از دیگر مباحثی است که قرار است در این سمینار مطرح شود.

همزمان با برپایی این سمینار، نمایشگاه تجهیزات چشم پزشکی به منظور ارایه آخرین تکنولوژی های روز دنیا به چشم پزشکان برپا می شود.

20103

کد خبر: 620455

وب گردی

وب گردی