امیر سرتیپ غلامی:  عملیات والفجر 8  از شاهکارهای پدافند هوایی در جنگ تحمیلی بود

امیر سرتیپ براتعلی غلامی از فرماندهان سابق پدافند هوایی گفت: والفجر(8) نقطه عطفی در پدافند هوایی کشور بود چرا که در این عملیات روش‌های جدید و ابتکاری مورد استفاده قرارگرفت که در عملیات های دیگر دوران دفاع مقدس هم موثر واقع شد.

به گزارش ایسکانیوز ، امیر غلامی با تاکید بر نقش بی بدیل سرلشگر شهید منصور ستاری در ایجاد ابتکار و نوآوری در عملیات‌های پدافند هوایی گفت: شهید ستاری برای هر سایت موشکی، چند سایت فریب ساخت تا بتوانیم آنها در کنار یکدیگر قرار دهیم و دشمن نتواند بفهمد که کدام یک سایت اصلی است. سایت‌های خود را فوق العاده سبک و مختصر کردیم و هر لحظه که حس می کردیم دشمن موقعیت ما را شناسایی کرده است، سریعا محل خود را تغییر می دادیم.

مشاور فرماندهی معظم کل قوا در امور پدافند هوایی با بیان اینکه اصل ابتکار ما در عملیات والفجر (8)، تخصص شهید ستاری بود، ادامه داد: ما در این عملیات، سامانه‌های جستجوی هاگ را از آن جدا کردیم، شهید ستاری با استفاده از رادارهایی که در پشت آن داشتیم( به خصوص رادار بندر امام خمینی) به موشک‌های هاگ زاویه و مسیر می‌دادند تا هدف را نشانه برود، علاوه بر این زمان و چگونگی حمله را نیز ایشان مشخص می کردند تا به چنگ دشمن نیفتیم و شخصا کنترل کننده موشک‌ها بودند.

امیر غلامی در پایان تاکید کرد: در دوران دفاع مقدس در هر عملیاتی که پدافند هوایی موفق عمل کرد آن عملیات موفق بود و عملیات والفجر(8) یکی از شاه‌کارهای پدافند هوایی در زمان جنگ تحمیلی بود.

203/201

کد خبر: 620570

وب گردی

وب گردی