داووداوغلو در دیاربکر: ترکیه از مواضع خود عقب‌نشینی نمی‌کند

نخست وزیر ترکیه درست یک روز پس از کشته شدن هفت نفر از نیروهای پلیس و زخمی شدن دست کم 27 نفر در پی انفجار بمبی توسط نیروهای پ ک ک به دیاربکر سفر کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روزنامه حریت، احمد داوود اوغلو، نخست‌وزیر ترکیه در دیاربکر اعلام کرد که نمی‌ترسد و وعده داد که حتی یک گام از مبارزه با ترور عقب نشینی نکند.

وی که تحت تدابیر شدید امنیتی، در مراسم تدفین هفت نیروی پلیس کشته شده شرکت کرده بود پس از حضور در این مراسم در نماز جماعت در مسجد اعظم در "سور" منطقه مرکزی دیاربکر شرکت کرد.

به هنگام برگزاری نماز جماعت نیروهای پلیس برای تامین امنیت در اطراف مسجد حضور داشتند.

داووداوغلو گفت: آنها فکر می‌کنند که ما ترسیده‌ایم اما ما نمی‌ترسیم و نمی‌لرزیم. بلکه به راه خود ادامه خواهیم داد.

وی افزود: شاید آنها تصور می‌کنند که به دلیل ترس از این حملات احمد داووداوغلو، نخست وزیر ترکیه به دیاربکر نمی‌آید. اما سوال این است "آیا مردم عزیز دیاربکر، مگر شما ترسیده‌اید که من هم بترسم؟ "

قرار بود این سفر پیش از این حملات مرگبار انجام گیرد.

داووداوغلو افزود: ما اینجا بوده، هستیم و خواهیم بود. من دعا می‌کنم که اگر خدا می‌خواهد جان ما را بگیرد، در دیاربکر این کار را انجام دهد. اما آنها نمی‌توانند کاری کنند که باعث عقب نشینی ما شود. آنها نمی‌توانند باعث شوند که ما حتی یک گام به عقب برداریم.

روز پنجشنبه انفجار یک خودروی بمبگذاری شده در شهر دیاربکر به کشته شدن هفت تن از نیروهای پلیس ترکیه و زخمی شدن 27 تن دیگر انجامید.

301301

کد خبر: 620589

وب گردی

وب گردی