انجام عجیب‌ترین آزمایشات بر روی فضانورد بازگشته از فضا + تصاویر

نیاز به تحقیق در خصوص ویژگی‌های زندگی در فضا و اثرات آن بر بدن فضانوردان، دانشمندان را وادار به انجام آزمایشاتی غیر عادی بر روی یک فضانورد کرده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، فضانورد اسکات کلی که رکورد بیشترین اقامت در فضا را در دست دارد به گفته مقامات ناسا در ماه آوریل سال میلادی جاری بازنشسته خواهد شد.

گفتنی است، با وجود بازنشسته شدن این فضانورد مجبور به گذراندن معاینات گسترده و تحت آزمایش قرار گرفتن برای بررسی اثرات زندگی در خلاء به مدت طولانی بر بدن انسان است.
انجام عجیب ترین آزمایشات بر روی فضانورد باز گشته از فضا + تصاویر
بررسی‌ها نشان می‌دهند، پژوهشگران انواع آزمایشات را از جمله انواع سونوگرافی را برای تشخیص تغییرات در بدن فضانورد، تغییرات استخوان‌ها و ماهیچه‌ها، تغییرات اسکلتی و حتی اندازه گیری حجم مایعات بدن انجام داده‌اند.
کارشناسان اعلام کرده‌اند نتیجه‌ گیری از آزمایشات انجام شده بر روی این فضانورد چندین ماه به طول می‌انجامید و ممکن است او در طی سال‌های آینده با مشکلات سلامتی مواجه شود.
انجام عجیب ترین آزمایشات بر روی فضانورد باز گشته از فضا + تصاویر
اسکات جزو معدود انسان‌ها است که سابقه اقامت طولانی مدت در فضا را داشته است.
او در طی مدت اقامت خود در فضا موفق به انجام آزمایشات علمی متنوع، عکسبرداری های نجومی پیشرفته، فرماندهی ایستگاه فضایی و حتی انجام تعمیرات در حال پیاده روی خارج ایستگاه فضایی و حتی انجام تعمیرات در حال پیاده روی خارج ایستگاه فضایی شده است.
انجام عجیب ترین آزمایشات بر روی فضانورد باز گشته از فضا + تصاویر
در عین حال بردار دو قلوی او در زمین به صورت هم زمان تحت انواع آزمایشات مختلف برای بررسی تفاوت بین او و برادرش در فضا قرار گرفته است.
20103
کد خبر: 620642

وب گردی

وب گردی