غلامرضا موسوی: اگر سیاستگذاری های سیاسی وارد عمل شوند نتیجه دلخواه نخواهد بود

سید غلامرضا موسوی در خصوص اهمیت برگزاری جشنواره فیلم و عکس «چهل چراغ» گفت: برگزاری جشنواره «چهل چراغ» با موضوعیت زندگی امام حسین(ع) هم می تواند در شناساندن ابعاد تازه ای از زندگی ایشان به مردم کمک و آنها را با این موضوع آشنا کند.

به گزارش ایسکانیوز، سید غلامرضا موسوی تهیه کننده سینما در خصوص اهمیت برگزاری جشنواره فیلم و عکس «چهل چراغ» با موضوعیت زندگی امام حسین(ع)،گفت: تمامی ائمه ما بزرگوار و معصوم هستند، اما شاید کسی به اندازه امام حسین(ع) تجلیل نشده و نخواهد شد و این موضوع به خاطر ویژگی ها و شرایط خاصی است که ایشان داشت و در آن قرار گرفت و باعث شد مورد تکریم و تجلیل در ادوار مختلف قرار بگیرد که بخشی از آن را در عزاداری ها می‌بینیم.

تهیه کننده فیلم سینمایی «من مادر هستم» افزود: شرایطی که این امام بزرگوار به خاطر ثبات دینش در آن ایستاد و با دشمن مصالحه نکرد، موجب شد تا به دنیا نشان دهد که باید آزاده و سربلند زندگی کنیم و این که می گویند قیام امام حسین(ع) باعث پایداری دین شد درست است، پس با توجه به این جایگاه هر نوع تجلیل و برگزاری چنین جشنواره هایی در خور ایشان است و از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود.

این تهیه کننده عنوان کرد: برگزاری جشنواره «چهل چراغ» با موضوعیت زندگی امام حسین(ع) هم می تواند در شناساندن ابعاد تازه ای از زندگی ایشان به مردم کمک کند و از طرفی فیلمسازان ما آزاده مردی این امام بزرگ را جدا از تمام ویژگیهای ایشان، از طریق ساخت آثار به تمام آدم های دنیا و با هر رنگ و دین و مسلکی نشان دهند تا مورد توجهشان قرار بگیرد.

موسوی عنوان کرد: اینکه از طریق هنر بتوانیم به سمت ساخت فیلم‌هایی نشات گرفته از دین برویم و در آنها جوانمردی، ایثار و گذشت را بدون شعار نشان بدهیم، عواقب بسیار خوبی هم برای فرهنگ ما و هم اشاعه آن به دنبال خواهد داشت و گذشت و جوانمردی به طور طبیعی در زندگی امام حسین(ع) وجود دارد، پس می توان گفت فیلمسازان ما می توانند دراماتیک ترین فیلم ها را بدون نیاز به قصه پردازی غیر واقعی، از زندگی ایشان بسازند.

این تهیه کننده تصریح کرد: زندگی امام حسن(ع) نسبت به امام حسین(ع) از فراز و فرودهای کمتری برخوردار است، به این جهت فیلمنامه نویس زمانی که روی این سریال کار می کند با چالش هایی در خصوص شکل گیری قصه روبرو می شود، اما همان طور که گفتم کنش و واکنش‌ها و پستی بلندی های بیشماری که در زندگی امام حسین(ع) در قیاس با دیگر ائمه ما وجود دارد، باعث می شود تا فیلمنامه نویس درام زیبا با قصه ای کاملا واقعی ارائه دهد.

وی با بیان اینکه زندگی امام حسین(ع) می تواند مورد توجه غیر مسلمانان نیز قرار بگیرد، اظهار داشت: اگر جشنواره های ما خصوصی و مردمی برگزار شوند ارزشمند است، بخصوص زمانی که وارد موضوع زندگی ائمه اطهار می شود، طبیعتا باید مردمی باشد، اما اگر قرار باشد شاهد دولتی بودن آنها باشیم همان تعدادی که داریم کافی است.

موسوی افزود: به نظرم همان طور که مساجد از طرف مردم و با مشارکت آنها ساخته می شوند، جشنواره ها نیز باید با حضور و همیاری آنها شکل بگیرد تا اهمیت پیدا کند، چون اگر به سمت دولتی شدن برود، طبیعتا سیاستگذاری های سیاسی وارد عمل می شوند و نتیجه دلخواه به دست نخواهد آمد.

این تهیه کننده سینما در بخش پایانی صحبت های خود خاطرنشان کرد: جشنواره، فیلم و هر اثر هنری که حول محور زندگی امام حسین(ع) تولید و ارائه شود بسیار جذاب و دیدنی خواهد بود و آثار بسیار مثبتی را به دنبال خواهد داشت.

503502

کد خبر: 620735

وب گردی

وب گردی