کمک 2 میلیارد و 150میلیون تومانی  به خانواده زندنیان/ایجاد 25 هزار شغل جدید / 50 میلیارد تومان حقوق و مزایا به مددجویان / اعطای گواهینامه فنی و حرفه ای به 250 هزار مددجو

مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشورگفت: در 46 ماه گذشته 25 هزار شغل جدید ایجاد و 350 واحد تولیدی به واحدهای بنیاد اضافه شده است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از میزان رحیم مطهر نژاد از ایجاد 25 هزار شغل جدید برای زندانیان در کشور خبرداد و گفت: در 46 ماه گذشته 25 هزار شغل جدید ایجاد و 350 واحد تولیدی به واحدهای بنیاد اضافه شده است.


مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور با تشریح عملکرد 46 ماهه گفت: به مناسب عید نوروز دو میلیارد و 150 میلیون تومان از طریق انجمن‌ها به خانواه های زندانیان واجد شرایط اهدا شده است.

او در ادامه از کمک 12 میلیاردی به خانواده های زندانیان خبرداد و گفت: 150 میلیارد تومان سرمایه گذاری جدید برای توسعه و اشتغال زندانیان صورت گرفته و 30 میلیارد تومان به سازمان زندانها برای ساخت و تکمیل ساختمان مرکزی، خرید تجهیزات و خودرو و بیش از 50 میلیارد تومان به مددجویان حقوق و مزایا پرداخت شده است.

مطهر نژاد درخصوص کمک به خانواده های زندانیان خارج از کشور افزود: به زندانیان ایرانی در 7 کشور خارجی کمک مالی برای تامین مایحتاجشان شده است و 250 خانواده زندانی خارج از کشور از طریق وزارت امور خارجه تحت حمایت قرار گرفته اند و حدود 700 زندانی واجد شرایط از منابع مالی بنیاد آزاد شده اند.

مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور در ادامه تشریح عملکرد 46 ماهه گفت: به 250 هزار مددجو در 300 رشته با همکاری بنیاد تعاون، سازمان زندان ها و فنی وحرفه ای گواهینامه اعطا شده است و رشد اشتغال تا 2 برابر نسبت به دوسال گذشته حدود 50 هزار نفر اشتغال مولد در سراسر کشور است.

او ادامه داد: در راستای تغییر نگرش جامعه نسبت به زندانیان و خانواده های آنان و افزایش کرامتشان گام های مثبتی برداشته شده و مراکز رفاهی برای رفاه خانواده زندانیان در برخی از استان ها ایجاد شده است.

مطهر نژاد گفت: 4 هزار هکتار اراضی مکانیزه و 7 شرکت جدید تاسیس شده است و در حوزه فناوری، کشت و صنعت، عمران و بازرگانی و نفت و پالایش و تولیدگل اقدامات اساسی صورت گرفته است و محصولات مطابق نیاز بازار به صورت هدفمند تولید شده است.

او گفت: 10 هزارشغل غیربازده به مشاغل بازده اقتصادی تبدیل و همچنین برند حامی ثبت شده است.

مدیر عامل بنیاد تعاون زندانیان گفت: 25 نمایشگاه و فروشگاه زنجیره ای حامی ایجاد و به بهره برداری رسیده است و در 700 نمایشگاه استانی و ملی به مظنور فروش محصولات زندانیان شرکت کردیم همچنین 45 پروتال نمایندگی ها و مجتمع ها و شرکت ها فعال شده است تا مردم به تولیدات زندانیان دسترسی پیدا کنند که تا کنون این پروتال 4 میلیون بازدید کننده داشته است.
105105

کد خبر: 620748

وب گردی

وب گردی