رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد  خورموج خبرداد:  راه اندازی  مرکز پژوهش آینده‌نگری استان بوشهر

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خورموج از راه اندازی دفتر مرکز پژوهش آینده‌نگری استان بوشهر در این واحد دانشگاهی خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، علیرضا چمکوری در دیدار با امام‌جمعه خورموج که به مناسبت سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» در محل دفتر امام‌ جمعه این شهر برگزار شد، بیان کرد: سال گذشته بودجه پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی خورموج 100 درصد جذب کرده‌ایم و از معدود واحدهایی هستیم که به این موفقیت دست‌ یافتیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خورموج ادامه داد: در سال گذشته سامانه آزمایشگاه‌های دانشگاه آزاد اسلامی به نام ساها در تمامی واحدهای دانشگاهی تشکیل شد که به‌واسطه این سامانه امکان دسترسی هر محقق، پژوهشگر و دانشجویی را در سراسر کشور به آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های دانشگاه آزاد اسلامی فراهم شد و هفت کارگاه آموزشی با حضور 100 دانشجو جهت مبارزه با مضرات شبکه مجازی در این واحد دایر کرده‌ایم.

وی ادامه داد: این واحد دانشگاهی اقدام به راه‌اندازی مرکز مشاوره‌ای ازدواج کرده‌است و جزء سه واحد دانشگاهی در استان هستیم که پس از تشویق جوانان دانشجو به ازدواج بحمدالله با تلاشی که صورت‌گرفته در هفته آینده ازدواج 11 زوج جوان دانشجویی برگزار خواهیم کرد.

چمکوری با بیان اینکه امام‌ جمعه موجب تقویت روحی مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی‌شده‌است، عنوان کرد: این مسیری که دانشگاه در پیش‌ گرفته مسیری است که در راستای اهداف انقلاب است و در این زمینه به موفقیت‌هایی دست‌یافتیم و اعتقاد داریم اگر حمایت‌های شما نبود تاکنون نمی‌توانستیم به چنین توفیقاتی دست ‌یابیم.

وی با بیان اینکه رشد دانشجو در سال گذشته روبه‌پیشرفت بود اضافه کرد: سال گذشته در دو نیمسال پذیرش دانشجو در دانشگاه آزاد خورموج صورت گرفت که خوشبختانه رشد مثبتی در پذیرش دانشجو در نیم سال اول و دوم به نسبت واحدهای استان داشتیم.

چمکوری یادآور شد: تغییراتی به لحاظ فیزیکی در فضای پیرامونی دانشگاه به وجود آوردیم و مهم‌تر از همه این‌ها 60 برنامه فرهنگی طی یک سال گذشته اجرا کردیم و گستره آن محدود به دانشگاه نبود.

وی متذکر شد: اولین کار ماندگار فرهنگی که سال گذشته توسط دانشگاه اجرا شد برگزاری یادواره سردار شهید نادر مهدوی شهید شاخص ملی کشور بود که با استقبال خوبی روبرو شد.

چمکوری از افزایش 6 رشته در دانشگاه آزاد خورموج خبر داد و اضافه کرد: دو رشته در مقطع کارشناسی ارشد است که با پذیرش دانشجو موفق شدیم دانشگاه را به جلو سوق دهیم و در سال جدید تحصیلی شش رشته جدید در دستور کار این واحد دانشگاهی قرار دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خورموج اضافه کرد: در سال جاری به‌منظور درآمدزایی تعداد سه واحد گلخانه‌ای در محیط دانشگاه آزاد اسلامی خورموج تأسیس می‌شود.

چمکوری بیان کرد: جذب هیئت عملی یکی از اولویت‌های این واحد برای گسترش رشته‌ها در مقاطع تحصیلات تکمیلی است.

وی افزود: اگر خارج از مسائل و گرایش‌های سیاسی نگاه شود ما این ظرفیت را داریم تا دانشگاه آزاد واحد خورموج را به عنوان یک‌قطب علمی در جنوب استان معرفی کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خورموج یادآور شد: 6 رشته جدید در سال جاری به رشته‌های دانشگاه آزاد واحد خورموج اضافه می‌شود.

20101

کد خبر: 620779

وب گردی

وب گردی