کشمکش رادیولوژیست‌ها با متخصصان زنان به کجا رسید؟

رییس انجمن رادیولوژی با انتقاد از عملکرد متخصصان زنان در انجام سونوگرافی برای مراجعه‌کنندگان گفت: عملا اختیارات خاصی به متخصصان زنان داده نشده ولی کسی جلوی آنها را نمی‌گیرد و هر کاری دلشان می‌خواهد می‌کنند. آنها هنوز برای انجام سونوگرافی هزینه دریافت می‌کنند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایلنا جلال شکوهی (رییس انجمن رادیولوژی) با انتقاد از عملکرد متخصصان زنان در انجام سونوگرافی برای مراجعه‌کنندگان گفت: عملا اختیارات خاصی به متخصصان زنان داده نشده است ولی کسی جلوی این متخصصین را نمی‌گیرد و هر کاری دلشان می‌خواهد می‌کنند. آنها هنوز برای انجام سونوگرافی هزینه دریافت می‌کنند درحالیکه تنها کسی که رسما اختیار هزینه گرفتن برای سونوگرافی دارد؛ نئوناتولوژیست‌ها یا پریناتولوژیست‌ها هستند که در سراسر کشور 50 60 نفر بیشتر نیستند.

او ادامه داد: برای متخصصان زنان همان قانون معاونت درمان که مربوط به 8 تا 9 سال پیش است؛ برقرار است و آنها اجازه پول گرفتن در ازای انجام خدمات سونوگرافی، ‌تبلیغات در این زمینه و قبول بیمار از دیگران ندارند با این حال آنها این کار را به‌طور غیرقانونی انجام می‌دهند.

او تاکید کرد: لازم است مسولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به این مساله و آسیب‌هایی که در پی دارد؛ توجه کنند و با توجه به فعالیت‌های غیرقانونی متخصصان زنان در این زمینه؛ متنی را بنویسند و تصویب کنند تا این فعالیت‌های غیرقانونی ادامه پیدا نکند.

شکوهی با بیان اینکه انجمن رادیولوژی هیاتی را مشخص کرده است برای اینکه با وزارت بهداشت در این باره به گفت و گو بنشیند گفت: متاسفانه تاکنون وزارت بهداشت از این برای بحث و بررسی در این باره دعوت نکرده است.

او گفت: سونوگرافی تخصص رادیولوژیست‌هاست و باید بیشتر فعالیت در این زمینه برعهده این متخصصین باشد و اگر رشته‌های دیگر می‌خواهند در آن دخالت کنند قانون را در این زمینه رعایت کنند.

105105

کد خبر: 620789

وب گردی

وب گردی