عضو فراکسیون رهروان ولایت: درگیری لفظی احمدی نژاد و لاریجانی روز بدی را در مجلس نهم رقم زد/افرادی که مدعی هستند و کاری نمی‌کنند در مجلس دهم حضور ندارند

عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس نهم معتقد است که همراهی مجلس دهم با دولت بیشتر از مجلس فعلی است و دیگر مجلس ترمزی برسر راه دولت نخواهد بود.

احمد شوهانی در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز با اشاره به خاطرات تلخ و شیرین خود از مجلس نهم خاطرنشان کرد: اگر بخواهم ابتدا از خاطرات شیرین بگویم؛ دو مسئله برای من بسیار شیرین تر از بقیه بود،یکی از آن ها روزی بود که در جلسه رای اعتماد مجلس به کابینه دولت یازدهم من ثبت نام کرده بودم که از دولت آقای روحانی دفاع کنم و در قرعه کشی اسمم را خواندند و این کار را انجام دادم.

وی افزود: خاطره شیرین دوم من از مجلس نهم نیز تصویب برجام بود. چون دیدم که واقعا برجام در راستای منافع ملی و خواست عمومی مردم است و مجلس می تواند با تصویب آن کار مثبتی انجام دهد، از آن حمایت کردم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: تلخ ترین خاطره ام از مجلس نهم رد صلاحیتم برای انتخابات مجلس دهم بود که برایم بسیار سنگین تمام شد چون اصلا فکر آن را هم نمی کردم و در حال حاضر نیز نمی دانم که علت این رد صلاحیت چه بود و هر چه بررسی و مرور می کنم که کجا نخلف کرده ام، چیزی پیدا نمی کنم.

نماینده مردم ایلام در خانه ملت ادامه داد: روزی هم که در مجلس میان احمدی نژاد و آقای لاریجانی در روز استیضاح وزیر رفاه در گیری لفظی پیش آمد،روز خوبی نبود و فضای بسیار بدی در مجلس حاکم شد.

وی همچنین در پاسخ به این سئوال که مهم ترین مصوبه مجلس نهم را چه می دانید، تصریح کرد: من جز برجام، مصوبه خاصی از این مجلس ندیدم و تنها برجام را در چارچوب انتظارات مردم می د انم.

شوهانی در ادامه درباره ارزیابی خود از ترکیب مجلس دهم نیز یادآور شد: به نظرم مجلس دهم مجلس خوبی است.چون خوشحالم افرادی که مدعی هستند و هیچ کاری انجام نمی دهند در مجلس دهم حضور ندارند. به عنوان مثال 30 نماینده فعلی تهران هر کدام خودشان را در جایگاه و مقام وزیر و رئیس مجلس می دانستند و همیشه فضا را به سمت خودشان سنگین کرده و مردم را نسبت به مجلس بدبین می کردند اما آنها دیگر در مجلس دهم نیستند و افراد جدیدی جایگزین آن ها شده اند از این رو، به نظرم تندروی و افراط گرایی در مجلس دهم بسیار کم می شود .

وی افزود: مجلس دهم مجلس معتدلی است و همه گروههای سیاسی اصولگرا، اصلاح طلب و اعتدال گرا در آن حضور دارند و شکست خورده مطلق نیستند.

شوهانی تاکید کرد: همچنین مجلس دهم مجلس بهتری خواهد شد چراکه ممکن است با دولت همراه تر باشد و دیگر مجلس ترمزی بر سر راه دولت نخواهد بود و هرو برای رفع مشکلات اساسی کشور تلاش خواهند کرد.

204/201

کد خبر: 620818

وب گردی

وب گردی