صرع دارید؟ موسیقی گوش دهید

علاوه بر دارو درمانی، راهکارهای درمانی دیگری نیز وجود دارد که به سرعت روند بهبودی بیماری صرع کمک می‌کند.

ه گزارش ایسکانیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بهنام جامعی فوق دکترای علوم اعصاب در رابطه با بیماری صرع گفت: در واقع صرع یک تخلیه الکتریکی غیرعادی در سلول‌های مغز است که علت بروز آن به طور کامل مشخص نیست اما احتمال دارد دلایلی همچون برخی عفونت‌ها و یا ضربه به سر (مثل: زمین خوردن و ...)، به سیستم اعصاب مرکزی آسیب زده و باعث ایجاد مراکز تخلیه نابجای الکتریکی در مغز شوند.

او در ادامه گفت: کنترل و درمان صرع بسیار مهم است زیرا با حملات صرع ضمن اینکه فرد از نظر ارتباطات اجتماعی و خانوادگی دچار مشکل‌ می‌شود بلکه به هنگام حمله صرع، مغز با کمبود اکسیژن مواجه می‌شود و این کمبود اکسیژن در مغز باعث تشدید حملات بعدی می‌شود، اما صرع تقریبا درمان‌پذیر است و با دارو درمانی و راهکارهای جانبی می‌توان این بیماری را کنترل و درمان کرد.

جامعی ادامه داد: همراه با دارو درمانی، راه‌های دیگری نیز وجود دارد که می‌تواند به پیشرفت روند بهبودی فرد کمک کند، گوش کردن به موسیقی یکی از این روش‌ها به شمار می‌رود و به طور کلی هر عاملی که باعث افزایش آرامش و کاهش استرس شود مانند: یوگا، مدیتیشن، عبادت و ...، باعث کاهش حملات صرع می‌شوند.

این متخصص گفت:‌ این بیماران باید سعی کنند از محرک‌های شدید بویایی، شنیداری، دیداری و چشایی(مثل ادویه‌جات تند)، قرار گرفتن در محیط‌های شلوغ و به طور کلی از عوامل استرس‌زا دوری کنند.

20103

کد خبر: 620843

وب گردی

وب گردی