رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین گفت: تلاش داریم که نمونه صنعتی خودرو تولید شده در واحد قزوین را به تجاری‌سازی برسانیم و از محل تجاری‌سازی و تولید انبوه محصولات این دانشگاه به درآمدزایی برسیم.

به گزارش ایسکانیوز، مرتضی موسی‌خانی، درباره برنامه‌های توسعه‌ای دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین در سال 95،بیان کرد: گسترش شرکت‌های دانش‌بنیان و تبدیل علم به صنعت و ثروت، محوریت برنامه‌های توسعه‌ای دانشگاه آزاد اسلامی است که در هیات امنای مرکزی به تصویب رسید و این برنامه‌ها را می‌توان در راستای شعار امسال که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نام‌گذاری شده است، دانست.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین ادامه داد: با تاسی از نگاه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی، امسال را سال تجاری‌سازی دستاوردهای علمی دانشگاه با حضور در بازاراهای داخلی و خارجی، توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان، تبدیل تحقیقات دانشگاهی به محصولات مورد کاربرد صنعت و جامعه اعلام کردیم.

وی توسعه کیفی را از اولویت‌های دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین اعلام کرد و گفت: «در نشست پایان سال 94 که با اعضای هیات علمی این دانشگاه داشتیم، تصمیم بر آن شد که سال 95 کیفیت آموزش و پژوهش را ارتقا بدهیم و به رسالت اصلی دانشگاه که تربیت نیروی انسانی متخصص و توانمند برای کشور است، بپردازیم.

رئیس واحد قزوین، درباره برنامه‌های این دانشگاه در حوزه عمرانی بیان کرد: با توجه به تاکید رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر ایجاد دفتر کار برای اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی به منظور حضور بیشتر آنها در دانشگاه و ارتباط با دانشجویان، تصمیم داریم که فضای فیزیکی را برای حضور اعضای هیات علمی بهبود ببخشیم و دفاتری را به این منظور ایجاد کنیم.

موسی‌خانی افزود: دو پروژه عمرانی این دانشگاه را ساخت دانشکده دندانپزشکی واحد قزوین و ایجاد آزمایشگاه و یونیت‌های دندانپزشکی با محوریت توسعه پزشکی و راه‌اندازی شهر کتاب، شامل می‌شود.

وی درباره طرح‌های فرهنگی این دانشگاه در سال 95 نیز اظهار کرد: «ساخت موزه فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین و ایجاد فضای فیزیکی در کنار آن برای فعالیت کانون‌های فرهنگی از برنامه‌های این دانشگاه در حوزه توسعه فعالیت‌های فرهنگی دانشجویی است.»

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین، درباره تحقق درآمدهای غیرشهریه‌ای دانشگاه عنوان کرد: امسال تلاش داریم که نمونه صنعتی خودرو تولیدشده واحد قزوین را به تجاری‌سازی برسانیم و از محل تجاری‌سازی و تولید انبوه محصولات این دانشگاه به درآمدزایی برسیم.

موسی‌خانی درباره جذب دانشجو از کشورهای خارجی گفت: جذب دانشجوی خارجی مستلزم زیرساخت و هماهنگی نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور است، دانشگاه آزاد اسلامی از لحاظ دارا بودن مراکز تحقیقاتی و آزمایشگاه‌های پیشرفته، پتانسیل و آمادگی جذب دانشجویان خارجی را دارد که این موضوع را هم در دیدار نوروزی با دکتر جهانگیری معاول اول رئیس‌جمهوری مطرح کردیم و امیدواریم دفاتر نمایندگی ایران بتوانند زمینه همکاری با دانشگاه‌های خارج از کشور را به منظور تبادل استاد و دانشجو فراهم کنند.

رئیس واحد قزوین بیان کرد: یازدهمین دوره از مسابقات سالانه بین المللی ربوکاپ آزاد ایران از سوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین و کمیته ملی ربوکاپ ایران از ۱۸ تا ۲۰ فروردین ۱۳۹۵ با محوریت اقتصاد دانش‌بنیان در محل دایمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: مسابقات بین المللی روبوکاپ آزاد ایران در زمره معتبرترین مسابقات شناخته‌شده رباتیک در جهان است که مجوز آن از سوی فدراسیون جهانی روبوکاپ در غرب آسیا و خاورمیانه به کمیته ملی روبوکاپ جمهوری اسلامی اعطا شده است. این مسابقات از سال 1385 هرساله به طور مستمر در ایران برگزار می­‌شود.

موسی‌خانی اضافه کرد: نگاه اجمالی به تعداد تیم‌های شرکت کننده در دوره‌های پیشین، موید این نکته است که مسابقات بین‌المللی روبوکاپ آزاد ایران، دارای جایگاه ویژه‌ای نزد پژوهشگران و دانشمندان ایران جهان است؛ به طوری که تاکنون بیش از 3000 تیم داخلی و 60 تیم خارجی از کشورهای آمریکا، انگلستان، فرانسه، پرتغال، ایتالیا، آلمان، سوئد، هلند، برزیل، مکزیک، ژاپن، چین، تایلند، هند، پاکستان و امارات در قالب تیم‌های دانش آموزی، دانشجویی و پژوهشی در آن شرکت داشته‌اند.

رئیس کمیته ملی ربوکاپ جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: در این دوره از مسابقات 624 تیم از کشورهای آلمان، انگستان، امریکا، کره جنوبی، کانادا، افغانستان، پرو، ایران و چین در 26 لیگ ربوکاپی به رقابت می‌پردازند و میهمان ویژه یازدهمین دوره از مسابقات دکتر فرانک ونداستارپن، دانشیار علوم کامپیوتر دانشگاه هلند است.

20101

کد خبر: 620867

وب گردی

وب گردی