اتهام  دوپینگ به بازیکنان چلسی و آرسنال

ساندی تایمز امروز از جنجالی ترین خبر هفته ورزش جهان رونمایی کرد: اتهام دوپینگ به ۱۵۰ ورزشکار انگلیسی.

به گزارش ایسکانیوز،دکتر مارک بونار، پزشک انگلیسی ادعا کرده که به ۱۵۰ ورزشکار انگلیسی کمک کرده تا دوپینگ کنند که بازیکنان تیمهای آرسنال، چلسی، لسترسیتی و بیرمنگام در این لیست هستند. اتهامی که اگر ثابت شود ضربه سنگینی به فوتبال انگلیس می زند چرا که دو تیم ابرقدرت چلسی و آرسنال و تیم تازه به اوج رسیده لسترسیتی باید با محرومیت شدیدی مواجه شوند.

در گزارش روزنامه ساندی تایمز آمده است:" بونار ادعا می کند که به بازیکنان آرسنال، چلسی، لسترسیتی و بیرمنگام مشاوره داده است. علیرغم ادهای این پزشک، تایمز هیچ منبع دقیقی ندارد که چنین مشاوره ای انجام شده باشد. هیچ مدرکی هم وجود ندارد که باشگاه ها از رابطه بازیکنان با بونار و مصرف دارو توسط آنها اطلاعی داشته باشند. این اولین باری است که بازیکنان لیگ برتر انگلیس در دام دوپینگ می افتند. بونار ادعا می کند که با برخی از بازیکنانی که در باشگاه های لیگ برتر انگلیس مثل آرسنال، چلسی و لسترسیتی یا لیگ دسته اول انگلیس مثل بیرمنگام بوده یا هستند همکاری کرده است. بونار در بخشی از خدماتش، بازیکنان را به راب بریندد، مربی بدنساز سابق چلسی معرفی کرده است. پزشک جنجال ساز در این باره می گوید:"ما تیم خوبی را تشکیل داده بودیم."
بریندد در مصاحبه با تایمز ادعا کرده که شماری از بازیکنان چلسی بین سالهای ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۷ از داروهای ممنوعه استفاده کرده اند. دیروز ویکل وی ادعا کرد که از حرفهای بریندد سوء برداشت شده و هیچ کدام از بازیکنان چلسی داروهای ممنوعه را مصرف نکرده اند.

دو باشگاه چلسی و ارسنال به سرعت به خبر ساندی تایمز واکنش نشان دادند و اتهامات را تکذیب کردند.

باشگاه چلسی در بیانیه ای نوشت:"اتهامات صحت ندارند و کاملا بی اساس هستند. بازیکنان چلسی هرگز با بونار همکاری نکردند و در گزارش پزشکی بازیکنان ما هرگز به همکاری با وی اشاره ای نشده است."

باشگاه آرسنال هم بیانیه ای مشابه را منتشر کرد:" ما کاملا به تمامی قوانین آژانس جهانی مبارهزه با دوپینگ پایبند هستیم و در هر فصل ۵۰ آزمایش دوپینگ از بازیکنان ما گرفته می شود. جواب دوپینگ هیچ کدام از بازیکنان ما مثبت نبوده است."

605/602

کد خبر: 620869

وب گردی

وب گردی