جان باختن 4 نفر در حوادث سیلاب در ایام نوروز

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور، از جان باختن چهار نفر در حوادث سیلاب در ایام نوروز خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایرنا، مرتضی اکبرپور روز یکشنبه بابیان این مطلب افزود: دو نفر در کردستان و دو نفر دیگر در هرمزگان بر اثر وقوع سیلاب جان خود را از دست دادند.
او ادامه داد: بررسی های انجام گرفته حاکیست تلفات رخ داده بیشتر ناشی از حادثه آفرینی بوده تا غافلگیری در حادثه، زیرا با وجود توصیه های ایمنی فراوان به مردم باز هم شاهد بی احتیاطی آنها در مواجهه با حوادث بودیم.
اکبرپور تاکید کرد: در ایام نوروز استمرار بارش باران و برف و بروز کولاک در بیشتر نقاط کشور موجب وقوع سیلاب در اغلب استان ها شد و خساراتی را به بخش هایی از شهر و ساختارهای زیربنایی و پل ها وارد کرد.
او همچنین از وقوع زمین لرزه های متعدد در ایام نوروز در برخی نقاط کشور خبر داد و گفت: این زمین لرزه ها با حداکثر پنج ریشتر حادث شدند که خوشبختانه خسارات جانی نداشتند و در برخی موارد فقط منجر به تخریب خانه های مسکونی در روستاها شد.
به گفته معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور، زلزله در شهرستان آمل و استان های آذربایجان شرقی و چهارمحال بختیاری در ایام نوروز رخ داده است.
او افزود: در ایام نوروز همچنین با توجه به هماهنگی های بعمل آمده و ساز وکارهای ایجاد شده در استان های کشور و نیز آماده ساختن مردم برای مواجهه با حوادث غیرمترقبه، همکاری ها در حوزه مدیریت بحران خوب بود و امیدواریم در سال جدید بتوانیم برای کاهش خسارات در مواقع بحرانی گام های بیشتری برداریم.

20106

کد خبر: 620915

وب گردی

وب گردی