رئیس واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی : "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" بیانگر اقتصادی بدون وابستگی است

عباسپور با اشاره به نامگذاری سال 1395 به نام "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" از سوی مقام معظم رهبری گفت: این نامگذاری بیانگر این است که باید به سمت اقتصادی بدون وابستگی و مستقل از محدودیت های اعمال شده از سوی دیگر کشورها حرکت کرد . اقتصادی که در سایه آن بتوان بیش از پیش به رشد و بالندگی ادامه داد

به گزارش ایسکانیوز، علی عباسپور در دیدار نوروزی با اساتید و کارکنان این واحد ضمن تبریک سال جدید،گفت: اقتصاد مقاومتی تنها به سازمان خاصی مربوط نیست، بلکه هر یک از افراد جامعه در قبال آن مسئولیت دارند. مراکز علمی و دانشگاهی نیز به نوبه خود در این ارتباط مسئولیت ویژه ای دارند و باید این امر را در تمامی دانشکده های واحد بطور جدی پیگیری کرد.

او با بیان اینکه خوشبختانه در سال گذشته با وجود تمام فراز و نشیب ها ، واحد علوم و تحقیقات پیشرفتهای خوبی زمینه های مختلف داشته است، تصریح کرد: امیدوارم امسال نیز با توجه به افزایش فضای آموزشی بتوان با همکاری و همدلی همکاران و اساتید ، شاهد ارتقاء کیفیت آموزشی، پژوهشی و تحقیقاتی بیش از پیش باشیم.

او بر تمرکز ویژه مسائل فرهنگی در مجموعه دانشگاهی واحد علوم و تحقیقات اشاره کرد و گفت: یکی از مسائلی که همواره در واحد علوم و تحقیقات به آن توجه ویژه ای می شود، بعد فرهنگی بخصوص پیاده سازی فرهنگ و اخلاق اسلامی است. رسیدن به این هدف موجب ایجاد محیطی آرام و بدون تنش در واحد علوم و تحقیقات خواهد شد.

عباسپور ادامه داد: واحد علوم و تحقیقات ظرفیت علمی، آموزشی و تحقیقاتی خوبی به واسطه حضور دانشجویان، اساتید و تجهیزات پیشرفته تحقیقاتی دارد که اگر بتوان این مولفه ها را بطور مناسب در کنار یکدیگر قرار دادف بدون شک یکی از دانشگاه های برتر دنیا خواهیم بود.

او توجه به محیط زیست و استفاده صحیح از منابع طبیعی و انرژی های پاک را در محقق کردن شعار اقتصاد مقاومتی ، مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: با توجه به تغییرات اقلیم و گرم شدن زمین باید از هم اکنون به فکر ارائه راه کارهای مقابله با آن بود که این نیز از جمله وظایف مراکز علمی و دانشگاهی است.

عباسپور توجه به وضعیت معیشتی و رفاه کارکنان و اساتید را از دیگر دغدغه های اصلی واحد علوم و تحقیقات دانست و ادامه داد: علاوه بر تعاونی رفاه کارکنان، فعالیت مستمر و صعودی تر تعاونی مسکن از جمله برنامه هایی است که در سال جدید پیگیری خواهد شد.

کرم اله دانشفرد معاون دانشجویی و فرهنگی واحد علوم و تحقیقات نیز در این مراسم گفت: امیدوارم سال جدید سالی پر از برکت برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و سرشار از شادی و موفقیت برای آحاد جامعه بخصوص واحد علوم و تحقیقات باشد.

او نیز با اشاره به نام گذاری سال جدید گفت: حال زمانی است که باید به اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل بیش از پیش توجه کرد و امیدوارم با همکاری اساتید و کارکنان بتوانیم واحد علوم و تحقیقات را به عنوان الگویی برای دیگر واحد های دانشگاهی در این زمینه تبدیل کنیم.

20103

کد خبر: 621091

وب گردی

وب گردی