افزایش نرخ اتومبیل‌های کرایه‌ای هنوز نهایی نشده است

با توجه به مصوبه شورای شهر مبنی بر افزایش 15 درصدی نرخ کرایه تاکسی‌ها، قرار است نرخ اتومبیل‌های کرایه نیز به همین میزان افزایش یابد که به گفته نایب رییس اتحادیه موسسات توریستی و اتومبیل کرایه این موضوع تا حدود 10 روز آینده نهایی و مصوب می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، سید حسن هاشمی تیرآبادی با بیان اینکه پیشنهادافزایش 15 درصدی نرخ کرایه تاکسی‌ها را سال گذشته ارائه کردیم، اظهار کرد: هیأت عالی نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران بعد از انجام بررسی‌های لازم نتیجه را اعلام می‌کند.

وی افزود: البته به دلیل وجود رقابت بین آژانس‌هایی که به ویژه در نزدیکی یکدیگر فعالیت می‌کنند نرخ افزایش کرایه متغیر است و ممکن است برخی آژانس‌ها تعرفه کمتری را اعمال کنند.

هاشمی با بیان اینکه بعد از نهایی شدن افزایش نرخ کرایه تاکسی ها، نرخ اتومبیل های کرایه نیز تغییر می‌کند، تاکید کرد: آخرین بار نرخ‌ها در سال 1392 افزایش یافت و از آن زمان تاکنون تغییر نرخ نداشتیم و در سال گذشته نیز با دولت تعامل داشتیم و از اعضا خواستیم که افزایش قیمت نداشته باشند و آن‌ها نیز تغییری در قیمت اعمال نکردند.

نایب رییس اتحادیه موسسات توریستی و اتومبیل کرایه، ساماندهی آژانس های بدون مجوز را از دیگر اقدامات مهم برای سال جاری ذکر کرد و افزود: حدود هزار آژانس بدون مجوز داریم که در سال جاری تلاش می کنیم همه آن ها را مجوزدار کنیم. در غیر این صورت از فعالیت واحدهای بدون مجوز جلوگیری خواهیم کرد.

تعرفه بین شهری اتومبیل های کرایه تقریبا توافقی است

وی همچنین درباره تعرفه بین شهری اتومبیل های کرایه نیز توضیح داد: تعرفه ای در این زمینه وجود دارد، ولی می توان گفت به طور کلی این نرخ به صورت توافقی است و معمولا در مسیرهای مختلف با مشتری توافق می‌شود.

هاشمی همچنین صدور کارت شناسایی برای رانندگان اتومبیل های کرایه را از مهم ترین برنامه های سال جاری این اتحادیه عنوان کرد و گفت: تا کنون برای حدود 60 درصد از رانندگان این کارت صادر شده و تا چند ماه آینده برای بقیه رانندگان نیز صادر خواهد شد.

102/602

کد خبر: 621208

وب گردی

وب گردی