سردار منتظرالمهدی: کشف 26 هزار سرقت در ایام نوروز

سخنگوی ناجا با اشاره به کاهش 4 درصدی سرقت در ایام نوروز گفت: 26 هزار فقره سرقت کشف شد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار سعید منتظر المهدی سخنگوی ناجا در نهمین نشست خبری ناجا که امروز(دوشنبه) در قرارگاه ستاد ناجا برگزار شد با بیان این‌که امسال به نام اقتصاد مقاومتی اقدام وعمل نامگذاری شده است گفت: این شعار ابلاغ شده به نیروی انتظامی بوده به همین دلیل ناجا با توان خود برای محقق کردن این شعار اقدام خواهد کرد.

او با بیان این‌که قرارگاه مقابله با قاچاق کالا به منظور امنیت اقتصادی و جلوگیری از اقتصاد غیر رسمی در دستور کار پلیس آگاهی و مرزبانی نیروی انتظامی قرار گرفته است، افزود: نظرسنجی در دو مرحله روزهای آغازین نوروز و همچنین روزهای پایانی انجام شد و در این نظرسنجی11 هزار نفر از شهروندان در بیش از 8 استان کشور شرکت کردند.

سخنگوی ناجا با تاکید بر این‌که در این نظرسنجی حدود 39 درصد از مردم شرکت کردند گفت: 70 درصد از شرکت کنندگان را مردان و 80 درصد را متاهلین تشکیل می‌دادند به همین دلیل بر اساس میانگین 86 درصد از مردم به عملکرد پلیس نمره مثبت دادند.

سردار منتظر المهدی با بیان این‌که احساس امنیت جانی افزایش و احساس مالی کاهش یافته است گفت: به همین دلیل میزان رضایت شهروندان مورد سوال قرار گرفته بود و80 درصد به این عملکرد پلیس نمره مثبت دادند و همچنین رضایت ‌مندی مردم در خصوص اطلاع رسانی به موقع پلیس بیشترین و فرآیند ترافیک کمترین رضایت مندی مردم در خصوص عملکرد پلیس بوده است.

سخنگوی ناجا به میزان رضایت‌مندی مردم در نحوه برخورد پلیس اشاره کرد و گفت: 79 درصد از مردم از رفتارهای نیروی انتظامی در نوروز 95 رضایت داشته و همچنین پلیس 92 درصد از نحوه برخورد شهروندان به جهت تمکین رضایت‌ داشته و این امر به منظور محقق شدن شعار نوروزی پلیس و مردم و نظم و قانون مندی بوده است.

او با تاکید براین‌که احساس امنیت و هنجار‌شکنی افزایش داشته، یادآور شد:امیدواریم این احساس امنیت تا پایان سال 95 ادامه داشته باشد.

سخنگوی ناجا با اشاره به افزایش 10 درصدی سفرهای نوروزی گفت: علی‌رغم این آمار 4 درصد کاهش تلفات جاده‌ای در سر صحنه داشته‌ایم که در مجموع 389 نفر بوده است.

سردار منتظر‌المهدی با بیان این‌که 18 درصد کاهش تلفات ناشی از حوادث رانندگی نسبت به سال 94 را شاهد بوده‌ایم گفت: در سال 90 تلفات 1318 نفر بوده که در سال 94 به 986 نفر رسیده و امسال نیز به 684 نفر رسیده است.

او با تاکید بر این‌که 50 درصد تصادفات در شعاع 30 کیلومتری شهرها رخ داده است، گفت: 45 درصد از این تصادفات از نوع واژگونی بوده که 80 درصد از این امر به دلیل خواب آلودگی و خستگی و همچنین به دلیل شرایط لغزندگی و شرایط جوی بوده است.

سخنگوی ناجا با بیان این‌که تخطی از سرعت غیر مجاز و عدم رعایت قانون از دلایل عمده تصادفات بوده است، گفت: 147 راننده مقصر در حوادث رانندگی شناخته شده که بیشتر آن‌ها سنین 20 تا 30 سال داشته و برای بار اول گواهینامه دریافت کرده بودند.

105105

کد خبر: 621230

وب گردی

وب گردی