نشست کمیته مشترک همکاری های علمی ایران و ایتالیا برگزار شد

نشست کمیته مشترک همکاری های علمی ایران و ایتالیا با حضور معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، پیرو انعقاد تفاهم نامه های همکاری علمی و فناوری میان ایران و ایتالیا در سال گذشته که به امضای وزرای علوم دو کشور رسیده بود، اولین نشست کمیته مشترک همکاری های علمی دو کشور به ریاست معاون پژوهشی وزارت علوم و سفیر و رایزن علمی و فرهنگی ایتالیا در ایران، روسای تعدادی از دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور ایتالیا و ایران برگزار شد.

در این جلسه طرفین در خصوص راهکارهای عملیاتی همکاری های پژوهشی و فناوری بحث و تبادل نظر کردند.

وحید احمدی معاون پژوهشی وزارت علوم در این نشست با اشاره به برنامه این وزارتخانه برای تقویت همکاریهای علمی دانشگاهی بین المللی در راستای دیپلماسی علمی کشور گفت: اراده دو کشور ایران و ایتالیا، افزایش همکاری های علمی است بنابراین ضرورت دارد هرچه سریعتر الگو و مدل این همکاری را تعریف کنیم.

او گفت: تبادل دانشجوی بورسیه دکترا، اعزام دانشجویان دکترا و اعضای هیات علمی برای فرصت های مطالعاتی و انجام پروژه های مشترک تحقیقاتی از الگوهای مرسوم همکاری های پژوهشی و فناوری ایران با کشورهای دیگر است، همچنین همکاری مشترک پارک های علمی و فناوری و شرکت های دانش بنیان نیز می تواند در اولویت این همکاری ها قرار گیرد.

فدریکو سینک پالمی مدیرکل ارتقاء، برنامه ریزی و هماهنگی همکاری های پژوهشی وزارت آموزش و تحقیقات ایتالیا ضمن تاکید بر آمادگی ایتالیا برای گسترش مناسبات علمی با ایران، برخورداری دو کشور ایران و ایتالیا از یک میراث غنی فرهنگی را یاد آور شد و آن را یک بستر مهم برای تقویت این همکاری ها دانست.

او گفت: ایران و ایتالیا تا سال ۲۰۰۷ با یکدیگر همکاری علمی و فناوری داشتند و اکنون مهم ترین نکته این نشست آغاز دوباره این مناسبات و اعتماد به یکدیگر است چراکه در صورت اعتماد مشترک، می توان سطح مناسبات را از کم شروع کرد و سپس افزایش داد.

20103

کد خبر: 621282

وب گردی

وب گردی