گودرزی: ورزش کمک زیادی به سلامت جامعه می کند

وزیر ورزش و جوانان گفت: توسعه ورزش در بین آحاد جامعه بسیاری از ناهنجاری‌ها، آسیب‌های اجتماعی و بزهکاری‌ها را کاهش می دهد.

به گزارش ایسکانیوز، محمود گودرزی در سفر امروز خود به یزد و در جمع کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان، گفت: استان یزد به لحاظ رویکردهای سیاسی اجتماعی، عقبه‌ای بسیار روشن در سطح کشور دارد و همواره به عنوان یکی از الگوهای مناسب برای دیگر استان‌ها مطرح بوده و هست و بزرگانی از این استان، تصمیم‌گیرندگان اصلی کشور بودند و اثرات فرهنگی، سیاسی و اجتماعی، شگرفی در تحولات تاریخ ایران داشته و هنوز هم دارند.

وی اظهار کرد: خوشبختانه موضوع جوانان در این استان با مدیریت جدید اداره کل ورزش و جوانان احیاء شده است به نحوی که رشد سمن‌ها که فعالیت اجتماعی و فرهنگی دارند، تایید این موضوع است اما این رشد کافی نیست و از لحاظ کمی باید بیش از این تلاش شود .

گودرزی، توسعه کمی و کیفی سازمان‌های مردم نهاد را یکی از سیاست‌ها و برنامه‌های دولت یازدهم دانست و افزود: دولت معتقد است که کارها باید به دست خود مردم انجام شود و قطعاً ثمرات قابل توجهی نیز به دنبال خواهد داشت.

وی ادامه داد: سازمان‌های مردم نهاد در بحث‌های اقتصادی‌، اجتماعی ، فرهنگی و حتی ورزش به خوبی ورود پیدا خواهند کرد و کارهای ارزنده‌ای را انجام خواهند داد.

وزیر ورزش در ادامه به همگانی کردن ورزش در جامعه تأکید کرد و گفت: باید بستر ورزش برای همه در کشور فراهم شود چرا که با توسعه ورزش در بین آحاد جامعه و قرار گرفتن ورزش در سبد خانواده‌ها بسیاری از ناهنجاری‌ها، آسیب‌های اجتماعی و بزهکاری‌ها کاهش پیدا خواهد کرد و تنها نباید به ورزش قهرمانی و حرفه ای توجه کرد.

گودرزی در پایان در مورد ورزش قهرمانی نیز گفت: استان یزد دارای قهرمانان خوبی در رشته‌های مختلف است ولی با توجه به پتانسیل استان باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا ورزشکاران و قهرمانان بیشتری در این خطه کویری پرورش یافته و افتخارآفرین شوند و باید در رشته‌هایی که در استان پتانسیل خوبی دارند از جمله شمشیربازی و دوچرخه‌سواری بیشتر مورد توجه قرار گیرند.

604/602

کد خبر: 621292

وب گردی

وب گردی