دانشگاه صنعتی شریف میزبان تولیدکنندگان محتوای دیجیتال کشور

ایجاد فضای رقابتی سالم، در راستای بسترسازی تولید محتوای دیجیتال در یک محمل علمی و آکادمیک با برگزاری نخستین ماراتن تولید محتوای دیجیتال ایران

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی شریف، نخستین ماراتن تولید محتوای دیجیتال ایران اردیبهشت ماه با هدف فرهنگ‌سازی در راستای تولید محتوای دیجیتال علمی و کاربردی در دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شود. در این ماراتن تیم‌های ایده‌پرداز، طی ۲ روز می‌بایست برای چالشهایی در ۶ موضوع محتوایی در فضای دیجیتال، ایده‌هایی را پیشنهاد دهند.

بنا بر این گزارش؛ توانمندی در انجام کار گروهی، سابقه و تجربه کافی یا ارائه ایده‌های برجسته لازمه ورود به اولین ماراتن تولید محتوای دیجیتال ایران است و تنها تیم‌هایی می‌توانند در این رقابت فکری شرکت کنند که صلاحیت آنها ابتدا به تایید کمیته داوران برسد. با این وجود تیم‌های دانش‌آموزی که توانمندی خود را در ایده‌پردازی نشان دهند نیز می‌توانند در این رقابت شرکت کنند.

این ماراتن که توسط دفتر توسعه فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شود در ۶ موضوع دین و فرهنگ، پزشکی و سلامت، کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان، علوم فنی و مهندسی، هنر و معماری، بانکداری پرداخت و فناوری‌ مالی چالش‌هایی که برخی از آنها برگرفته از مسایل واقعی می‌باشند را پیش پای تیم‌های شرکت کننده می‌گذارد تا برای مقابله با آنها ایده‌هایی مناسب ارائه کنند.

این ایده‌ها می‌توانند در محورهای فایل‌های متنی و نشریه الکترونیکی، پرتال و وب‌سایت، محتوای نرم‌افزارهای تلفن همراه، پویانمایی، عکس، فیلم و صوت تلفن همراه، نرم‌افزارهای چندرسانه‌ای، فایل‌های متنی و عکس، ایده‌پردازی و سناریوی بازی‌های رایانه‌ای، بصری‌سازی داده‌ها و کاربری ui/ux ارائه شوند. به تیم‌های اول تا سوم در هریک از موضوعات شش گانه از ۱۰ تا ۲ سکه بهار آزادی تعلق خواهد گرفت. پس از آن تیمهای برتر به مدت ۳ ماه فرصت دارند تا ایده‌های خود را به محصول کاربردی تبدیل کنند و جوایز ویژه اولین ماراتن تولید محتوای دیجیتال ایران را از آن خود کنند.
علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص قوانین مسابقه و شرکت در این ماراتن می‌توانند به وب‌سایت مسابقه به نشانی www.sharifdc.ir مراجعه نمایند.

20103

کد خبر: 621526

وب گردی

وب گردی