تخفیف ۴۰درصدی رسانه ملی برای تبلیغ محصولات دانش بنیان

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: رسانه ملی برای تبلیغات محصولات دانش بنیان به شرکت های دانش بنیان تقریبا ۴۰ درصد تخفیف می دهد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، سورنا ستاری امروز در مراسم افتتاحیه یازدهمین دوره مسابقات ربوکاپ آزاد ایران ۲۰۱۶ عنوان کرد: باید انگیزه و تعریف درستی از اقتصاد مقاومتی و اقتصاد دانش بنیان داشت تا بتوانیم این اقتصاد را محقق کنیم.

او گفت: همواره اقتصاد نفتی در رسانه ها مورد نقد قرار گرفته است؛ زیرا موجب می شود تمام اعتماد به نفس کشور را از بین ببرد.

ستاری با بیان اینکه ما می توانیم بدون تکیه بر درآمد نفتی، تاثیرگذار عمل کنیم، گفت: هم اکنون جهت‌گیری دانشگاه ها به سمت تاثیرگذاری پیش رفته به‌طوری‌که ایجاد تحول وظیفه اصلی آنها به شمار می رود.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری بدیهی است که مسیر تحول کشور در کارآفرینی است تا بدین واسطه بتوانیم GDPکشور را افزایش داده و بالا ببریم. این نوع دیدگاه، جدید است و می تواند در تحقق اقتصاد دانش بنیان مؤثر واقع شود.

او با تاکید بر اینکه کشور ما پتانسیل فوق‌العاده‌ای در نیروی انسانی دارد، گفت: مغز این نیروهای انسانی پتانسیل اصلی اقتصاد دانش بنیان محسوب می شود.

تخفیف ۴۰ درصدی رسانه ملی برای تبلیغات محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان

ستاری در ادامه با اشاره به تبلیغات محصولات دانش بنیان در رسانه ملی گفت: رسانه ملی برای تبلیغات محصولات دانش بنیان به شرکت های دانش بنیان تقریبا ۴۰ درصد تخفیف می دهد تا این شرکت ها بتوانند محصولات خود را در این رسانه تبلیغ کنند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه ما فضای کسب و کار را برای شرکت های دانش بنیان مهیا می کنیم، تصریح کرد: حوزه رباتیک یک حوزه جدی به شمار می رود و خوشبختانه می بینیم که پتانسیل تجاری سازی فوق العاده ای نیز دارد و این زمینه پیشرفت برای حوزه رباتیک به وضوح دیده می شود.

او اضافه کرد: پایه اصلی اقتصاد مقاومتی، اقتصاد دانش بنیان است و ما می توانیم با کارآفرینی و با اعتماد به نفس در تحقق این اقتصاد گام برداریم.

ستاری ادامه داد: ممکن است که محققان در طول فعالیت های خود شکست بخورند ولی باید توسط دولت حمایت شوند تا از این شکست ها درس بگیرند، در واقع وظیفه اصلی دولت حمایت از افرادی است که در حوزه کارآفرینی با شکست هایی مواجه می‌شوند.

به گفته معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، ضروری است جوانانی که در این حوزه ها کار می کنند را حمایت کنیم؛ زیرا اقتصاد مقاومتی و اقتصاد دانش بنیان توسط افراد زیر ۳۰ سال به منصه ظهور خواهد رسید.

او با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور وجود دارد، گفت: تقریبا در حدود ۱۰- ۱۱ هزار میلیارد تومان درآمد این شرکت های دانش بنیان است.

ستاری با بیان اینکه بزرگترین حجم شرکت های دانش بنیان در حوزه بیوتکنولوژی است، گفت: قیمت یک ویال دارو معادل ۲۰۰ بشکه نفت است و این هنری است که در دانش نهفته است.

به گفته معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، دانشگاه برای کشورهایی است که خواستار طراحی و تفکر هستند، جایی که صنعت آن نیاز به تحقیقات داشته باشد که این موضوع در کشور ما به خوبی در حال محقق شدن است.

20103

کد خبر: 621583

وب گردی

وب گردی