تهران- ایسکانیوز: معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز به تشریح برنامه های فرهنگی این نهاد آموزشی در آستانه سال تحصیلی جدید پرداخت.


دکتر طه هاشمی در این ارتباط گفت: برای دانشجویان جدیدالورود بسته ای آماده شده است تا در بدو ورود به دانشگاه، نقشه راه در حوزه فرهنگی و اجتماعی داشته باشدو از این منظر از امکانات و زمینه هایی که در حوزه ی مسائل فرهنگی فراهم شده است، آگاه شود.


معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: در اردوهایی که ابتدای هر سال برای دانشجو های جدیدالورود تدارک می بینیم، حتما نقش حوزه فرهنگی و اجتماعی در طول تحصیل برای دانشجویان تبیین می شود. همکاران ما موضف هستند همراه با دانشجو باشند، تا دانشجو احساس قرابت و نزدیکی بیشتری با حوزه فرهنگی دانشگاه داشته باشد.


به گفته ی دکتر هاشمی، دانشجو باید احساس کند حوزه فرهنگی آلام او را تسکین می بخشد و و نگرانی های او را پاسخ می دهد. نباید از نظر دور داشت که ورود دانشجو به عرصه دانشگاه هم ورود به یک محیط جدید است و باید متناسب با این آغاز، برنامه ریزی های لازم برای ارتقا سطح کیفی و کمی سلامت روان دانشجویان صورت گیرد. حوزه فرهنگی می تواند مثل یک امین و مشاور خوب به او کمک کند و ارتباط دانشجو را با قسمت های دیگر دانشگاه برقرار کند.


معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در پایان از تلاش این معاونت برای تسریع روند رو به رشد در واحد های سراسر کشور خبر داد و گفت: مشکلاتی هم در بخش های فرهنگی ما در واحد های سراسر کشور وجود دارد و منکر این قضیه نیستیم، اما جهت گیری ما برای نزدیکی دانشجویان با واحد های فرهنگی دانشگاه ها است و با تمام توان در جهت رفع مشکلات و کمبودهای جاری حرکت می کنیم.

کد خبر: 62159

وب گردی

وب گردی