باهنر: مجلس اگر قرار باشد درباره برجام اقدامی کند قطعا به وظیفه خود عمل می کند

نایب رییس دوم مجلس شورای اسلامی گفت: اگر قرار باشد مجلس در باره برجام اقدامی انجام دهد حتما به وظیفه خود عمل خواهد کرد.

به گزارش ایسکانیوز، محمدرضا باهنر که ریاست ساعاتی از جلسه علنی روز سه شنبه را بر عهده داشت این مطلب را در پاسخ به تذکر و اخطار حمید رسایی نماینده مردم تهران مطرح کرد.
رسایی در تذکر و اخطار قانون اساسی خود گفت: بر اساس برنامه پنجم توسعه باید دولت پیش از ارائه لایحه برنامه ششم توسعه به مجلس قانون الگوی اسلامی ایرانی برای تصویب به مجلس ارائه می کرد که این کار تاکنون صورت نگرفته است.


ایرنا نوشت، وی ادامه داد: الگوی اسلامی ایرانی توسعه باید مبنای تصویب برنامه ششم توسعه قرار گیرد و به همین دلیل زیربنای بررسی و تصویب برنامه ششم هنوز آماده نشده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهارداشت: بر اساس مصوب مجلس شورای اسلامی پس از 6 ماه از تصویب برجام باید دولت به مجلس گزارش می داد اما تا کنون این موضوع در دستور کار جلسه علنی قرار نگرفته است.
نماینده اصولگرای مجلس نهم از هیات رییسه مجلس خواست تا این موضوع را در دستور کار قرار دهد.
رسایی ادامه داد: بر اساس مصوبه مجلس و نظر رهبر معظم انقلاب برای نظارت بر برجام باید هیاتی تشکیل می شد که این کار صورت گرفته است و تمامی اعضای آن غیر از آقای روحانی گفته اند که آمریکا برجام را نقض کرده زیرا تحریم های جدیدی صورت گرفته و مجلس باید جلوی این موضوع را بگیرد.
وی خاطرنشان کرد: ایران به تعهدات خود عمل کرده است و حتی چند روز پیش نیز که پیگیری کردم معدن ساغند به طور کامل بسته شده و توسعه هسته ای کشور متوقف شده است.
عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس ادامه داد: در این هفته 6 ماه از تصویب برجام گذشته ولی آقایان گزارشی به مجلس ارائه نکرده اند در حالی که تحریم ها بیشتر شده و ما نیز بر روی زمین وظایف خود را انجام داده ایم.
رسایی همچنین گفت: یعنی اورانیوم خود را به روسیه فرستادیم، در قلب راکتور بتون ریختیم و سانتریفیوژهای خود را جمع کردیم اما غربی ها فقط بر روی کاغذ تحریم ها را برداشته اند.
باهنر رییس جلسه نیز به تذکر و اخطار رسایی این پاسخ را داد که هیاتی برای نظارت بر برجام تشکیل شده وشورای عالی امنیت ملی وظایف خود را در این زمینه انجام می دهد و اگر قرار باشد مجلس هم اقدامی کند قطعا وظیفه خود را انجام خواهد داد.

202/201

کد خبر: 621599

وب گردی

وب گردی