افزایش استانداردهای سطح داوران آسیا طبق  تعهداتAFC

در آخرین جلسه کمیته داوران کنفدراسیون فوتبال آسیا، کلیدی ترین مسائل داوری در مسابقات پیش رو مطرح و برنامه های آینده جهت افزایش استاندارد سطح داوری قاره آسیا مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال؛ کمیته داوران کنفدراسیون فوتبال آسیا در جلسه ای که 11 فروردین 95 در کوالالامپور برگزار کرد؛ در اولین گام برای بالا بردن استانداردهای سطح داوری آسیا، پیشنهاد برگزاری یک کارگاه آموزشی با حضور متخصصان داوری در سال 2016 را مطرح کرد.

بر همین اساس برای افزایش کیفیت آموزش و فراهم سازی فضایی در راستای توسعه سطح داوری آسیا برخی از مدیران ارشد، متخصصان تکنیکی و فنی در سطح قاره کهن در این کارگاه آموزشی حضور خواهند داشت.

از دیگر مصوبات جلسه کمیته داوران AFC می توان به تشریح روش انتخاب بهترین داوران و کمک داوران آسیا با فراخوانی مجدد داوران نخبه و ارزیابی آنها با دیگر شیوه های بین المللی اشاره کرد.

همچنین ایجاد آکادمی داوران که طرح آن هم اکنون در دست بررسی قرار دارد از مباحثی بود که در جلسه کمیته داوران AFC مطرح و نظرات اعضاء در این خصوص دریافت شد.

در پایان این جلسه عملکرد بالای سطح داوران مسابقات قهرمانی زیر 23 سال آسیا 2016 به میزبانی قطر مورد بررسی و تقدیر قرار گرفت و هانی طالب به عنوان نایب رئیس کمیته داوران تأکید کرد که این فعالیت ها در راستای حفظ ارزش و ایجاد یکپارچگی در فوتبال آسیا و به خصوص در تمام رده های سنی ادامه خواهد یافت.

لازم به توضیح است، تصویب پیشنهادات مطرح شده در جلسه اخیر کمیته داوران AFC، در جلسه بعدی کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا که ماه جولای برگزار می شود، انجام خواهد شد.

604/602

کد خبر: 621658

وب گردی

وب گردی