راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان با استفاده از پتانسیل‌های خلیج فارس

معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: شعار امسال با درآمدهای غیرشهریه‌ای در برنامه دانشگاه آزاد اسلامی پیش‌بینی شده بود، یکی از برنامه‌های جدیدمان، راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان در خلیج فارس است.

به گزارش ایسکانیوز، فریدون رهنمای رودپشتی درباره برنامه دانشگاه آزاد اسلامی در توجه به اقتصاد مقاومتی گفت: یکی از محوری‌ترین مسائلی که دانشگاه آزاد اسلامی در برنامه سال 95 در نظر گرفته که با شعار سال هم سازگار است، تامین منابع درآمدی غیرشهریه‌ای دانشگاه به میزان 20درصد است.

او ادامه داد: منابع غیرشهریه‌ای دانشگاه طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و پیش‌بینی شده از طریق فعالیت‌های دانش‌بنیان به دست می‌آید که در محور اقتصاد مقاومتی قرار دارد و از اهداف اصلی دانشگاه به حساب می‌آید.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی به پیشنهاد آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برای تاسیس شهرک دانش‌بنیان در خلیج فارس اشاره کرد و گفت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به عنوان رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه، سیاست‌ها را مشخص می‌کند. بنابراین موضوع راه‌اندازی شهرک دانش‌بنیان در خلیج فارس در حال حاضر یکی از برنامه‌های پیش روی دانشگاه محسوب می‌شود.

رهنمای رودپشتی گفت:‌ خلیج فارس مکانی است که دانشگاه باید بتواند شرکت‌های دانش‌بنیان که با فعالیت‌های عسلویه یعنی پارس جنوبی و غیره سازگاری دارند، راه‌اندازی کند.

او به ظرفیت مناسب خلیج فارس برای فعالیت‌های دانش‌بنیان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی این امکانات را در اختیار دارد و با توجه به ظرفیت بی اندازه خلیج فارس می‌توان به زودی این موضوع را محقق کرد.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه باید بتواند شرکت‌های دانش‌بنیان که موضوع فعالیت‌شان با موضوع فعالیت‌های پتروشیمی و گاز و نفت سازگار است در خلیج فارس راه‌اندازی کند که پیش‌بینی می‌شود این موضوع در سال جاری محقق گردد.

20103

کد خبر: 621706

وب گردی

وب گردی