سخنگوی دولت خبرداد: ایجاد 132 هزار شغل با فعال سازی 7 هزار واحد صنعتی راکد

سخنگوی دولت، از تمرکز دولت برای فعال سازی واحدهای تولیدی نیمه فعال و راکد درسال 95 خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، محمدباقر نوبخت در نخستین نشست با خبرنگاران در سال 95 گفت:‌ از حدود 36 هزار واحد تولیدی که در شهرهای صنعتی و نواحی صنعتی با 67 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری ایجاد شده است هم اکنون حدود هفت هزار واحد راکد است که این واحدهای راکد می تواند حدود 132 هزار نفر ایجاد کار کند و باعث افزایش تولید ملی و رشد اقتصادی شود.

معاون رئیس جمهور گفت:‌ برای فعال کردن این واحدها ضمن اینکه از فرصت پسابرجام و سرمایه گذاری مستقیم استفاده می کنیم به یک اقدام فوریتی در سال 95 متمرکز خواهیم شد و آن فعال کردن این واحدهاست.

وی افزود: از این جهت طی روزهای گذشته بویژه با تاکید مقام معظم رهبری در روز نخست امسال برای فعال کردن این واحدها و نوعی اقدام و عمل برای اجرای اقتصاد مقاومتی دولت اقدامات خود را حتی از روزهای تعطیل شروع کرده است.

نوبخت به جلسه خود در روز هفت فروردین در شورای اداری استان خوزستان و در روز 14 فروردین در استان گیلان اشاره کرد و گفت: امروز هم همه استانداران و روسای سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور برای آخرین هماهنگی ها جمع خواهند شد و در این باره تصمیم گیری می شود.

وی گفت: ما از همه واحدهای فعال، نیمه فعال و طرح های بالای 80 درصد پیشرفت فیزیکی به صورت استان به استان و واحد به واحد بانک اطلاعاتی داریم که قرار است در نشست امروز عصر، استانداران آنها را مورد ارزیابی قرار دهیم که چطور هر یک از این واحدها را با تسهیلات ارزان قیمت فعال کنیم.

نوبخت افزود: با هر واحد یک قرارداد خواهیم داشت که چقدر سرمایه در گردش ارزان نیازمند است و در قبال آن چند نفر می تواند مشغول کند و چقدر تولید را افزایش دهد و چقدر از این تولیدات را می تواند صادر کند.

سخنگوی دولت با بیان اینکه بخش مسکن باعث ایجاد اشتغال زیادی در کشور می شود از تصمیم دولت برای فعال کردن این بخش خبر داد و گفت: علاوه بر آنکه بخشی از منابع را برای تحریک تقاضا در واحدهای تولیدی صرف خواهیم کرد تلاش می شود بخش مسکن با اولویت زوج های جوان، بافت های فرسوده و حاشیه شهرها نیز فعال شود.

نوبخت افزود: ‌ما حتی برای بخشی از این واحدها که راکد هستند مشوق های صادراتی نیز در نظر گرفته ایم.

وی گفت: این اقدامات عملیاتی و قابل انجام است که می توانیم آن را امسال انجام دهیم و زمان طولانی نمی خواهد و ظرف ماه های آینده می توانیم آثار آن را ببینیم.

وی خطاب به رسانه ها افزود: شما اصحاب رسانه نیز ما را رصد کنید و بنده از پیشرفت این طرح ها به شما به صورت منظم گزارش خواهم داد.

نوبخت گفت: سال 95 ، سال برخورداری از فرصت هایی است که در سه سال گذشته دولت با مساعدت مقام معظم رهبری و همکاری سایر قوا تلاش کرده و موفق شده است.

وی افزود: انتظار از شما اصحاب رسانه این است که فضا را برای سرمایه گذاری ، رشد ، توسعه و امید جامعه آماده تر کنید.

نوبخت گفت: البته عده ای شاید هویت شان براساس سیاه نمایی و تخریب باشد که ما کاری به آنها نداریم و وظیفه ما این است که از این فرصت ها شایسته تر استفاده کنیم.

سخنگوی دولت افزود: واگذاری طرح های عمرانی نیمه تمام به بخش های غیردولتی و مردم اقدام دیگر دولت در سال 95 است که اجرایی خواهد شد.

401/602

کد خبر: 621712

وب گردی

وب گردی