ویتامین D عملکرد قلب را افزایش می دهد

نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که مصرف منظم دوزهای ویتامین D3 عملکرد قلب را در بیماران مبتلا به نارسایی قلبی تقویت می کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، کالوس وایت از دانشکده پزشکی دانشگاه لیدز انگلیس که ریاست این مطالعه را بر عهده داشت، با اشاره به این که یافته های این مطالعه می تواند تغییر چشمگیری در مراقبت از بیماران مبتلا به نارسایی قلبی ایجاد کند، گفت: این اولین مدرکی است که نشان می دهد ویتامین D3 می تواند عملکرد قلب را در افراد مبتلا به ضعف عضله قلب --که به نارسایی قلبی معروف است--، تقویت کند.
محققان این مطالعه را روی بیش از 160 بیمار که دستگاه 'پیس میکر' داشتند و یا داروهای فشار خون معروف به بازدارنده های ACE و یا مسدودکننده های بتا دریافت می کردند، انجام دادند.
شرکت کنندگان در این مطالعه برای مدت یکسال یک روز در میان قرص های ویتامین دی و یا دارونما مصرف می کردند.
محققان توضیح دادند که آنها از مصرف مکمل ویتامین دی پایه کلسیمی جلوگیری کردند، زیرا کلسیم می تواند مشکلات دیگری را برای بیماران مبتلا به نارسایی قلبی ایجاد کند.
در جریان این مطالعه، عملکرد پمپاژ قلب در بیمارانی که ویتامین دی مصرف کرده بودند، از 26 درصد به 34 درصد ارتقا یافت اما در گروه بیمارانی که دارونما مصرف کرده بودند، هیچ تغییری مشاهده نشد.
این مطالعه روز دوشنبه در نشست سالانه کالج کاردیولوژی در شیکاگو ارائه شد.
پژوهشگران می گویند که بهبود مشاهده شده در برخی بیمارانی که ویتامین دی مصرف می کردند، ممکن است نیاز آنها را به دستگاه دفیبریلاتور قلبی (ICD) کاهش دهد. دفیبریلاتور قلبی دستگاهی است که مشکلات خطرناک ریتم قلب را تشخیص می دهد و برای بازگرداندن ضربان عادی قلب شوک وارد می کند.
به گفته محققان، حدود 23 میلیون نفر در سراسر جهان به نارسایی قلبی مبتلا هستند.

20103

کد خبر: 621738

وب گردی

وب گردی