یک دستگاه 170 دلاری می‌تواند قفل آیفون را بشکند

ظاهرا دستگاهی به نام IP-BOX به بازار ارائه شده که می‌تواند رمز عبور چهار رقمی آیفون را پیدا کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از دیجی کالا، در میان مجادلات اخیر درباره اینکه آیا سازمان‌هایی چون FBI حق دارند برای تحقیقات‌شان شرکتی مثل اپل را مجبور به رمزگشایی از آیفون کنند یا نه، خبر رسیده دستگاهی پیدا شده که می تواند رمزعبور چهاررقمی آیفون را ظرف زمانی بین 6 ثانیه تا حداکثر 17 ساعت پیدا کند.

این دستگاه در حال حاضر قیمتی معادل 170 دلار دارد و می‌توان آن را از Fone Fun Shop در شهر لندن خریداری کرد. مدیر Fone Fun Shop، مارک استرکن می‌گوید که این دستگاه برای آن دسته از کاربران آیفون طراحی شده که کدعبور خود را فراموش کرده‌اند و نیازمندند به عکس‌ها یا تماس‌هاشان دسترسی پیدا کنند. ابتدا درباره عملکرد این دستگاه که در هنگ کنگ اختراع شده شک و تردیدهایی وجود داشت اما ظاهرا این قفل‌شکن آیفون در طول زمان موفق عمل کرده و توانسته خودش را ثابت کند.



IP-BOX روی آیفون‌هایی کار می‌کند که سیستم‌عامل iOS 7 یا قدیمی‌تر دارند. شکستن قفل چهاررقمی آیفون برای این دستگاه حداقل 6 ثانیه و حداکثر 17 ساعت زمان می‌برد. روزنامه دیلی میل برای آزمایش این ادعا، این دستگاه را خریداری کرده و قفل یک آیفون 5c را ظرف 6 ساعت با آن شکسته است. یک مدل از این دستگاه که بر روی آیفون‌های مجهز به سیستم‌عامل iOS 9 هم کار می کند اواخر این ماه در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

استرکن معتقد است IP-BOX از همان روشی استفاده می‌کند که FBI برای رمزگشایی موبایل متهم حادثه سن برناردینو استفاده کرده بود. در حال حاضر FBI به سایر سازمان‌های مجری قانون که به دنبال رمزگشایی از گوشی‌های آیفون یا آیپد هستند هم پیشنهاد کمک داده است. اپل نیز در این میان به دنبال فهمیدن شیوه‌ای است که FBI برای رمزگشایی از آیفون استفاده کرده تا با فهمیدن این نقطه ضعف، آپدیت جدیدی برای گوشی‌های خود ارائه کند.

20103

کد خبر: 621747

وب گردی

وب گردی