دانشگاه ها می توانند در حوزه اقتصاد مقاومتی با نظریه پردازی بومی وارد عمل شوند

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم شهر در جمع اعضاء هیئت رئیسه گفت: دانشگاهها می توانند در حوزه اقتصاد مقاومتی و فعالیتهای دانش بنیان با نظریه پردازی بومی وارد عمل شوند.

به گزارش ایسکانیوز، باقرزاده با تبریک سال جدید که با نام حضرت زهرا(س) گره خورده است این همزمانی را برای نظام جمهوری اسلامی ایران پربرکت برشمرد و ابراز امیدواری کرد بتوانیم از کوثر فاطمی حداکثر بهره مندی را داشته باشیم.

او با اشاره به ابلاغ مأموریت های راهبردی وسیاست های سالیانه مقام معظم رهبری گفت : محور نام گذاری های ایشان در سالهای اخیر حول محور اقتصادی و نگرانی اصلی ایشان تأمین مطلوب معاش مردم بوده است.

رئیس واحدقائم شهر یکی از مشکلات فعلی جامعه را خوب تعریف نکردن مفهوم اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: ما نتوانستیم اقتصاد مقاومتی را به عنوان یک مفهوم نو به خوبی تببین کنیم که علی القاعده برای عمل نیز دچار مشکل خواهیم شد.

باقرزاده پیاده کردن اقتصاد مقاومتی را از روی نظریه ها و ابزارهای اقتصاددانان غربی امری غلط و نادرست خواند و گفت: اگر اقتصاد مقاومتی تحت سلطه اندیشه ای و عملی غرب انجام شود فکر وعمل دریک پارادایم معیوب، به انحراف کشیده خواهد شد.

باقرزاده از همکاران و اساتید واحد خواست «تا درسال جاری در مقوله توسعه اقتصادی دانش بنیان که مورد تأکید ریاست عالیه دانشگاه نیز است به تمام قامت همت کنند و یکی از وظایف دانشگاهها در نیمه اول سال 95 را تعریف عملیاتی از اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: این تعریف باید به صورت روشنی در دانشگاهها صورت پذیرد تا امکان تحقق واقعی و نتیجه بخش اقتصاد مقاومتی بعنوان یک نظام توسعه درون زا در کشور فراهم شود.

20101

کد خبر: 621881

وب گردی

وب گردی