موسی خانی عنوان کرد:  ایجاد فضای کسب و کار علمی  از اهداف برگزاری  یازدهمین دوره مسابقات بین المللی رباتیک

رییس کمیته ربایتک گفت: مسابقات بین المللی رباتیک با هدف ترویج دانش رباتیک و تشویق دانش آموزان در بخش لیگ دانش آموزی و ایجاد اعتماد به نفس در جوانان در بخش بزرگسالان هر سال در کشور برگزار می شود. همچنین از دیگر اهداف برگزاری این مسابقات ایجاد فضای کسب و کار علمی و راه اندازی فعالیت های علمی و همکاری های علمی است.

مرتضی موسی خانی، رییس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین درباره برگزاری یازدهمین دوره مسابقات بین المللی رباتیک به میزبانی این واحد دانشگاهی در نمایشگاه بین المللی تهران به ایسکانیوز گفت: این مسابقات با هدف ترویج دانش رباتیک و تشویق دانش آموزان در بخش لیگ دانش آموزی و ایجاد اعتماد به نفس در جوانان در بخش بزرگسالان هر سال در کشور برگزار می شود. همچنین از دیگر اهداف برگزاری این مسابقات ایجاد فضای کسب و کار علمی و راه اندازی فعالیت های علمی و همکاری های علمی است.

رییس کمیته رباتیک بااشاره به نامگذاری سال و ارتباط این مسابقات با اقتصاد مقاومتی افزود: خوشبختانه پس از برگزاری 11 دوره از این مسابقات جوانان کشور ما می توانند نیاز های کشور در این حوزه را در داخل تهیه کنند.
او در ادامه به شرکت 650 تیم در این مسابقات اشاره کرد و گفت: مسابقات روبوکاپ از سال 85 هرسال در کشور ما برگزار می شود و هزساله این مسابقات از لحاظ کیفی و کمی رشد داشته است و این نشان دهنده علاقه جوانان کشور به این حوزه است و توانسته اند در این حوزه موفقیت داشته اند که ماحصل این موفقیت و علاقه ایجاد و پرورش شرکت های دانش بنیان است. هم اکنون در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین 34 شرکت فعال شده است که اکثر دانشجویانی که در این شرکت ها فعال هستند نیز در این مسابقات شرکت کرده اند.

او در ادامه به حضور چشمگیر تیم های دانش آموزی در این مسابقات اشاره کرد و افزود: مسابقات دانش آموزی امسال در 4 روز به صورت منظم برگزار شد که نوید روزهای موفق برای این دانش آموزان در این حوزه را می دهد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین یادآور شد: علارقم همزمانی این مسابقات با مسابقات اپن آلمان، 14 تیم از 9 کشور جهان در این مسابقات شرکت کردند که این موضوع سطح بالای مسابقات را نشان می دهد.

وی افزود: نکته ای که در برگزاری این مسابقات اهمیت دارد، پیاده سازی دانش مهندسی و جلوگیری از خطاهای صنعتی است. بدین معنا که این مسابقات بستری می شود که خطاهای این جوانان برطرق شود و قرصتی برای پیاده کردن دانش خود را داشته باشند. همچنین موضوع دیگری که با برگزاری این مسابقات به دنبال آن هستیم، پیشرفت در حوزه "آی تی" و همچنین به نوعی برگزاری یک استارت آپ است. تمام شرکت های نوپای دانش بنیان می توانند با شرکت در این استارت آپ هامیزان توانایی خود را محک بزنند و از طرفی با شرکت در یک رویداد بین المللی اعتماد به نفس کافی برای حضور در بازار های کاری را پیدا می کنند. چراکه اکنون زمان توجه به این شرکت های نوپا است و این شرکت ها در کانون توجه قرار دارند.

20101

کد خبر: 621910

وب گردی

وب گردی