مرگ مرد تهرانی پس از 24 ساعت در اثر تزریق آمپول/پسر متوفی خواستار رسیدگی مسئولان است/تصویر

فرزندان و اعضای خانواده یک مرد که در نخستین روز سال نو پس از مراجعه به پزشک و تزریق آمپول جان باخته است خواستار رسیدگی فوری مسئولان وزارت بهداشت و پزشکی قانونی به این ماجرا شدند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از شفاآنلاین، پسر این مرد ضمن بیان جزئیات حادثه گفت: پدرم -احد شکری پور- 77 ساله - هیچ بیماری خاصی نداشت و به طور عادی زندگی می کرد.

روز 29 اسفند95 از صبح احساس کسالت می کرد و با علایم سرماخوردگی به یک پزشک داخلی مراجعه کرد. ساعتی بعد وقتی به خانه برگشت پرسیدم چه شد که پدرم گفت : دکتر برایم یک آمپول کورتون تجویز کرد که تزریق کردم.بعدهم قرص هایی که دکتر داده بود را نیز خورد و خوابید.

مرد جوان در ادامه گفت: صبح روز بعد که نخستین روز عید 95 بود پدرم ناگهان با کلافگی و احساس سوزش شدید در کمر و پاها از خواب بیدار شد.بعد هم به من گفت تمام بدنش می سوزد.

وقتی هم به بدنش نگاه کردم در کمال ناباوری متوجه شدم از کمر به پایین تاول های بزرگی روی پوستش ایجاد شده و آثار خونمردگی شدید روی پوستش دیده می شد. انگار که او را با آتش سوزانده بودند.

درحالی که به شدت ناراحت و متعجب بودیم او را به بیمارستان سینا رساندیم.

بلافاصله هم پزشک، ایشان را معاینه و دستور بستری و انجام آزمایش های لازم را صادر کرد.

ساعتی بعد به ما گفتند کلیه های پدرم از کار افتاده است. در حالی که درمان ادامه داشت یک روز بعد ناگهان پدرم ایست قلبی کرد و جان باخت . درحالی که همه ما از شنیدن این خبر شوکه شده بودیم وقتی علت مرگ را جویا شدیم گفتند : در پرونده نوشته شده تزریق دارو!

همان روز به کلانتری بهارستان رفتیم و پرونده ای تشکیل دادیم. بلافاصله جسد پدرم را به پزشکی قانونی منتقل کردند و پس از انجام کالبد شکافی جنازه را برای تدفین به ما دادند اما گفتند نتیجه را سه ماه بعد اعلام می کنند.

او در ادامه گفت: روزی که در پزشکی قانونی بودیم خانواده چند تن از کسانی که فوت کرده بودند به ما گفتند که علت مرگ عزیزان آنها نیز تزریق آمپول کورتون و پنی سیلین بوده است.

پسر متوفی با اعلام اینکه برای شکایت از پزشک داخلی و پیگیری پرونده منتظر جواب قطعی پزشکی قانونی هستند گفت: از آنجا که تشخیص اولیه پزشکان تزریق آمپول و حساسیت دارویی بوده است پیگیری پرونده شکایتمان را به زمان دریافت جواب قطعی برای علت مرگ موکول کرده ایم.اما درعین حال ازمسولان وزارت بهداشت و پزشکی قانونی انتظار رسیدگی فوری به این موضوع را داریم.

20106

کد خبر: 621976

وب گردی

وب گردی