مصرف 3.5 برابری اینترنت موبایل در نوروز/ارسال بیش از 7.5 میلیارد پیامک نوروزی

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی اعلام کرد: حجم اینترنت مصرفی مشترکین اپراتورهای تلفن همراه در بازه زمانی تعطیلات نوروزی ۲۹ اسفند سال ۹۴ تا ۶ فروردین سال ۹۵، با افزایش سه و نیم برابری نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۷ هزار و ۹۲۵ ترابایت رسید.

به گزارش ایسکانیوز، علی‌اصغر عمیدیان گفت: این افزایش به دلیل توسعه شبکه اپراتورها در نسلهای ۲ ، ۳ و ۴ و همچنین ارائه بسته‌های تشویقی از سوی اپراتورها و تمایل مشترکان به استفاده از خدمات نوین است.

وی با اشاره به تشکیل کمیته ستاد نوروزی حوزه ICT با همکاری شرکت ارتباطات زیرساخت، اپراتورهای تلفن همراه، شرکت پست و پست بانک با محوریت رگولاتوری افزود: با توجه به اهمیت اقتصاد گردشگری و لزوم ارائه سرویس مطلوب به مشترکان در تعطیلات نوروز تمهیدات مختلفی در کمیته پیش‌بینی شده بود و براساس آن 9 استان پرتردد و مسافرپذیر شامل استانهای خراسان رضوی، گیلان، مازندران، گلستان، فارس، اصفهان، خوزستان، آذربایجان غربی و یزد شناسائی و ظرفیتهای مورد نیاز در بخشهای زیرساخت و شبکه دسترسی در این مناطق استخراج شد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: به منظور پاسخگوئی به نیازهای مشترکین در استانهای مسافرپذیر و پرتردد، اپراتورها نسبت به توسعه شبکه، افزایش کانالها و مسیرهای ارتباطی اقدام کردند و در این زمینه ۲۵۰ سایت سیار در نقاط پرتردد، نصب و ۱۲ هزار سایت نسل دو بازسازی شدند.

عمیدیان افزود: با توجه به استقبال مردم در بازدید از مناطق جنگی جنوب کشور در ایام تعطیلات نوروزی، در مسیر کاروان‌های راهیان نور علاوه بر افزایش خدمات ارتباطی پوشش نسل دو (۲G) در محورهای مواصلاتی، خدمات نسل سوم (۳G) تلفن همراه نیز در این شهرها، از سوی اپراتورها فراهم شده بود.

وی با اشاره به تعیین و معرفی کشیک و شیفت‌های نوروزی در بخشهای فنی و پاسخگوئی تمامی اپراتورها در تعطیلات به ستاد نوروزی حوزه ICT گفت: اپراتورها با آمادگی کامل در مراکز فنی و امور مشترکین استانها و همچنین استقرار تیمهای فنی ضمن بالابردن توان عملیاتی نسبت به برطرف کردن مشکلات فنی و همچنین رصد حفاری‌های خارج از برنامه که باعث قطعی احتمالی فیبرهای ارتباطی می‌شد، اقدام کرده و زمینه پایداری ارتباط در تعطیلات نوروز را فراهم کردند.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی در تشریح آمار پیامک‌های مبادله شده اپراتورها اعلام کرد: مجموع پیامک‌های دریافتی و ارسالی سه اپراتور تلفن همراه (همراه اول، ایرانسل و رایتل) در بازه زمانی ۲۹ اسفند ۹۴ تا ۶ فروردین ۹۵، حدود ۷ میلیارد و ۶۸۳ میلیون و ۶۹۹ هزار و ۲۲۹ پیامک بود که به دلیل توسعه و رشد شبکه اپراتورها در نسلهای ۳ و ۴ و همچنین استقبال مشترکان به استفاده از برنامه‌های کاربردی اینترنتی (OTT) ، آمار پیامک‌ها نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

عمیدیان تصریح کرد: براساس بررسی سامانه‌های نظارت بر خط ، پایش‌های میدانی، سامانه ثبت شکایات مشترکین و گزارشهای ادارات کل مناطق سازمان با عملکرد خوب اپراتورها و تمهیدات کمیته ستاد نوروزی حوزه ICT در تعطیلات نوروزی، شبکه اپراتورها با کمترین اختلال و بدون وقفه خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات را به مشترکان ارائه کردند.

102/602

کد خبر: 621982

وب گردی

وب گردی