تعداد کمی از معتادان به  هرندی برگشته اند/ تیم‌های بازرسی در هرندی مستقر شده اند/جمع‌آوری معتادان شتاب بیشتری می‌گیرد

قائم‌مقام وزیر کشور با اشاره به اینکه در سال جدید جمع‌آوری معتادان با شتاب بیشتری انجام خواهد شد گفت:بازگشت جدی معتادان جمع‌آوری شده به محله هرندی را نداریم و تعداد کمی بازگشتند و می‌توان گفت که در حال حاضر تعداد معتادانی که در تهران پخش هستند، نسبت به قبل قابل مقایسه نیست و کاهش یافته است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایلنا، مرتضی میرباقری درباره آخرین وضعیت جمع‌آوری معتادان تهران و همچنین در ارتباط با اینکه گفته می‌شود؛ معتادان جمع‌آوری شده بعد از ترک اعتیاد رها شده‌اند، گفت: در همین رابطه تیم‌های بازرسی را قبل از سال 95 و هم بعد از آغاز سال به این محل اعزام کردیم تا بررسی‌های لازم را انجام دهند.

او در رابطه با بازگشت برخی از این معتادان به محله هرندی افزود: دیروز هم با معاونت ذی‌ربط این امر در شهرداری تهران صحبت کردم و بازگشت جدی معتادان جمع‌آوری شده به محله هرندی را نداریم؛ چرا که اطلاعات ما این را نشان نمی‌دهد و تعداد کمی بازگشتند و به هیچ وجه وضعیت قبل دیگر وجود ندارد.

قائم‌مقام وزیر کشور در امور فرهنگی و اجتماعی با بیان این مطلب که سم‌زدایی معتادان جمع‌آوری شده هم اکنون در حال انجام است، گفت: در استان تهران در هر منطقه 2 مرکز بهاران ایجاد می‌شود؛ یعنی در 22 منطقه 44 مرکز بهاران ایجاد خواهد شد که این افراد به تدریج در این مراکز وارد می‌شوند و بعد از دوران سم‌زدایی، دوره‌ای برای بازگشت طبیعی‌تر به سطح جامعه هم در رابطه با مهارت‌آموزی و آموزش و روانشناسی در نظر گرفته شود.

میرباقری گفت: روز گذشته وزیر کشور در جلسه شورای اجتماعی به استاندار تهران دستور دادند که جلسه‌ای در این رابطه تشکیل دهند و آخرین وضعیت را پیگیر شوند.

او ضمن تاکید بر اینکه جمع‌آوری معتادان در سطح شهر باید مدام صورت گیرد تا تهران عاری از معتاد شود، افزود: در سال جدید جمع‌آوری معتادان با شتاب جدی‌تری انجام می‌شود به این دلیل که امکان ظهور و بروز این نوع بزهکاری‌ها به دلیل سفرهای صورت گرفته، بیشتر می‌شود.

قائم‌مقام وزیر کشور در امور فرهنگی و اجتماعی گفت: به یقین می‌توان گفت که در حال حاضر کمیت معتادانی که در تهران پخش هستند، نسبت به قبل قابل مقایسه نیست و کاهش یافته است.

105105

کد خبر: 622002

وب گردی

وب گردی