تدوین سند جامع حمایت اجتماعی از زنان دریک ماه آینده

علی ربیعی وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی از تدوین سند جامع حمایت از زنان در حوزه های اشتغال، فنی و حرفه ای، تامین اجتماعی، مهارت افزایی، روابط کار، زنان معلول، زنان سرپرست و بدسرپرست ، زنان سالمند، روستایی و عشایر در یک ماه آینده خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایرنا، ربیعی در نشست صمیمانه با مدیران زن و مشاوران امور زنان و خانواده معاونت های ستادی و سازمان های تابعه این وزارتخانه در مجموعه فرهنگی ورزشی تلاش، افزود: این سند با مشارکت معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری تنظیم خواهد شد و به طور مستقیم برای تصویب به هیات دولت می رود.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی طرح یاد شده را به عنوان طرحی بزرگ و یادگار از دولت تدبیر و امید برای زنان ایرانی دانست.
ربیعی بر ایجاد نشاط اجتماعی در میان زنان تاکید کرد و گفت: بخشی از سند جامع حمایت های اجتماعی از زنان با موضوع های سالمندی، تامین اجتماعی، فنی و حرفه ای و ایجاد اشتغال برای زنان نیازمند خواهد بود. اجرایی کردن این سند نیازمند منابع مالی است اما سعی می کنیم با همین منابع محدود به آنها دست یابیم .
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برافزایش سمن ها(سازمان های مردم نهاد) و صنف های حوزه زنان تاکید کرد و گفت: در مدتی که مسئولیت این وزارتخانه را عهده دار شده ام مجوز اشتغال و احیای بیش از 600 سند درحوزه های اشتغال و رفاه اجتماعی را بدون هیچگونه نگاه سیاسی صادرکرده ام و تصمیم دارم در سال جاری 500 مورد دیگر را نیز به این مجموعه اضافه کنم .
ربیعی زنان را در زمینه خیرجمعی بسیار فعال دانست و افزود : با مشارکت زنان در حوزه های خیرجمعی می توانیم به نتایجی بسیار مطلوب دست برسیم.
او در بخش دیگری از سخنان خود به ابعاد گسترده تری از سند حمایت از خانواده اشاره و اضافه کرد: دانش تدوین این سند در بدنه کارشناسی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی وجود دارد و فعالیت برای تحقق آن با جدیت در تمام بخش ها دنبال می شود .
در پایان این نشست که ابوالحسن فیروزآبادی قائم مقام وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی، انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور و وحیده نگین مشاور وزیر کار درامور زنان نیز حضور داشتند، از زنان مدیر و مشاور برتر تقدیر شد.

105105

کد خبر: 622023

وب گردی

وب گردی