فناوری چشم ردیاب شیوه تشخیص زودهنگام اوتیسم

کلینیک کلیولند در اوهایو از یک فن آوری چشم ردیاب استفاده کرد که به این مهم دست یابد که چه مدت کودکان مبتلا به اوتیسم وقت صرف نگاه کردن به ویژگی های اجتماعی و غیر اجتماعی در یک سری از تصاویر و فیلم ها می کنند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از آستان از ایندپندنت،نبود یک روش هدفمند در زمینه اوتیسم باعث می شود تا کودکان مبتلا به اوتیسم به راحتی قابل تشخیص نباشند و مدت ها طول می کشد تا بیماری شان شناخته شود.

کودکان مبتلا به اوتیسم بر دهان فردی که گوینده است و با آنها در حال صحبت است توجه نکرده و متمرکز نمی شوند.

آزمایشات جدید برای تشخیص اوتیسم نشان می دهد که این کودکان باید با ردیابی اولیه توسط چشمان خود مکالمات را تشخیص دهند.

دانشمندان دانشگاه ورمونت آمریکا در تحقیقات خود به این نتیجه دست یافته اند که با استفاده از وب کم و برخی نرم افزارها بر روی اینترنت به راحتی می توان اختلال اوتیسم را شناسایی کرد.

تا به حال تشخیص اوتیسم در برخی کودکان از این طریق بوده است که با صحبت کردن با پدر و مادر کودک و بررسی برخی رفتارهای کودک به این نتیجه می رسیدند که کودک مشکوک به اختلال اوتیسم است ولی امروزه روش های موفقی توسط دانشمندان مطالعه و ابداع شده که به راحتی می توان قبل از رسیدن به 4 سالگی این اختلال را زودتر تشخیص داد.

برخی افراد بر این باورند که افراد بزرگسال مبتلا به اوتیسم زندگی کوتاهی دارند و معمولا بدون حمایت و پشتیبانی زندگی می کنند در حالیکه با علم نوین و روش های درمانی جدید طول عمر افراد بزرگسال مبتلا به اوتیسم افزایش پیدا کرده است.

دانشمندان دانشگاه ورمونت عنوان می کنند کودکان مبتلا به اوتیسم (ASD)مشکل اصلی شان،ضعف در بخش اجتماعی است که باید نشانه های اجتماعی مهم در آنها تقویت شود.

تیفانی هاچینز، نویسنده مقاله در مجله، پژوهش در اختلالات طیف اوتیسم، گفت: بیان چند کلمه کوتاه و تاثیر گذار در خصوص کودکان اوتیسمی می تواند تاثیر عمیقی بر رفتار آنها داشته باشد و حتی می تواند برخی از رفتارهای چشمی آنها را تغییر دهد.

این مطالعه نشان داد افرادی که به فرد اوتیسمی خیره می شوند و حرکت چشمی وی را تحریک می کنند تا حدودی می توانند توانایی کلامی و فکری آنها را افزایش دهند.

کلینیک کلیولند در اوهایو از یک فن آوری چشم ردیاب استفاده کرد که به این مهم دست یابد که چه مدت کودکان مبتلا به اوتیسم وقت صرف نگاه کردن به ویژگی های اجتماعی و غیر اجتماعی در یک سری از تصاویر و فیلم ها می کنند.

دکتر توماس فریزر، رهبر تیم در درمانگاه، گفت: "نبود روشهای عینی برای شناسایی کودکان مبتلا به اوتیسم می تواند یک مانع عمده در تشخیص زود هنگام باشد.

ردیابی چشم از راه دور آسان برای استفاده کودکان خردسال است و مطالعات نشان می دهد که آن دارای پتانسیل عالی برای افزایش شناخت است وممکن است پذیرش پدر و مادر از تشخیص اینکه فرزندشان به اوتیسم مبتلا است را افزایش می دهد وباعث می شود تا فرزندان اوتیسمی سریع تر مورد درمان قرار گیرند .

لازم به ذکر است تحقیقات اخیر در حوزه مبتلایان به اوتیسم در اغلب کشورها نشان می دهد بیش از هفتصد هزار مبتلا به اوتیسم در بریتانیا زندگی می کنند.

105105

کد خبر: 622062

وب گردی

وب گردی