کالبدشکافی LG G5؛ این گوشی به‌راحتی تعمیر می‌شود

همچنان‌که درباره‌ی همه‌ی گوشی‌های پرچم‌دار مرسوم است،‌ وقت کالبدشکافی و تست تعمیرپذیری LG G5 هم فرا رسیده. اسم این گوشی هوشمند به‌خاطر طراحی ماژولار این‌روزها حسابی بر سر زبان‌هاست.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از دیجی کالا، حالا طرفداران LG G5 دوست دارند نگاهی هم به درون بدنه‌ی گوشی داشته باشند. البته باید گفت نه‌تنها طرفداران بلکه همه‌ی کسانی که اخبار حوزه‌ی تکنولوژی را دنبال می‌کنند، درباره‌ی ساختار داخلی این گوشی کنجکاوند. این گوشی تا این‌جا کنجکاوی‌برانگیزترین گوشی سال ۲۰۱۶ است.

به‌جز بررسی ساختار درونی، در جریان کالبدشکافی معمولا نکات جالبی درباره‌ی یک دستگاه کشف می‌شود مثلا آیا می‌دانستید درون این گوشی به یک شوک الکتریکی مجهز شده که به ماژول باتری کمک می کند به شکل مناسبی در جای خود قرار بگیرد؟ همچنین صفحه‌نمایش این گوشی تنها با دو پیچ و چند گیره به بدنه متصل شده؛ هیچ‌گونه چسبی برای نگه داشتن قطعات استفاده نشده و این در کمتر گوشی‌ای به این شکل وجود دارد.

سایت iFixit این گوشی را به‌خاطر تعمیرپذیری آسان تحسین کرده و نمره‌ی ۸ از ۱۰ را به آن اعطا کرده است. بیشتر قطعات داخلی آن ماژولار هستند که این یعنی به‌راحتی قابل جدا شدن و درصورت نیاز جایگزینی با قطعات جدید هستند. اما تنها امتیاز منفی در بررسی‌های iFixit این بود که از آن‌جا که همه‌ی قطعات ماژولار به صفحه‌نمایش لحیم شده‌اند، هرگونه آسیب دیدن یا شکستن صفحه نمایش هزینه‌ی زیادی را برای تعمیر گوشی به دنبال خواهد داشت.

20104

کد خبر: 622222

وب گردی

وب گردی